تولید کاتالیست اس‌آسی۵۰۰ برای اولین بار در کشور در پتروشیمی شازند

این کاتالیست برای اولین بار در کشور توسط محققین شرکت پتروشیمی شازند تولید شده است که پیش از این انحصار تولید آن در دست ۴ کشور فرانسه ، آمریکا ، انگلیس و آلمان بوده است و عملا با این اقدام پتروشیمی شازند ایران به عنوان پنجمین کشور جهان صاحب تکنولوژی ساخت این کاتالیست شد .

مهندس ولدخانی مدیرعامل پتروشیمی شازند در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی با اعلام این خبر گفت : این کاتالیست برای اولین بار در کشور توسط محققین شرکت پتروشیمی شازند تولید شده است که پیش از این انحصار تولید آن در دست ۴ کشور فرانسه، آمریکا، انگلیس و آلمان بوده است و عملا با این اقدام پتروشیمی شازند ایران به عنوان پنجمین کشور جهان صاحب تکنولوژی ساخت این کاتالیست شد.

مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود : با تولید این کاتالیست سالانه از خروج ۱۵ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری خواهد شد و علاوه بر آن تنوع تولیدات محصولات پتروشیمی افزایش خواهد داشت و با توجه به تحریمهای صورت گرفته امکان دسترسی به این ماده حیاتی در صنعت پتروشیمی سخت شده بود که با تلاش محققان و تلاشگران پتروشیمی شازند اتکا به مشابه خارجی کامل از بین خواهد رفت.

ولدخانی در خصوص موارد مصرف این کاتالیست گفت : کاتالیست تولید شده پیچیده ترین کاتالیست در صنعت پلی الوفین ها است که در تولید محصولاتی از قبیل لوله های تحت فشار در مصارف انتقال آب و گاز در کشور نقش اساسی دارند ضروری می باشد و کشور در این خصوص به استقلال و خودکفایی خواهد رسید.

مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود : تولید این کاتالیست ۷۵ درصد ارزانتر از خرید مشابه خارجی خواهد بود و در کاهش قیمت فرآورده های وابسته به این کاتالیست تا حدود ۲۰ درصد موثرخواهد بود و علاوه برآن سبد تولیدات پتروشیمی در کشور را بسیار متنوع تر از قبل خواهد نمود

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =