افزایش نرخ بلیت هواپیما در نوروز منتفی است

تسنیم نوشت: دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی در ایام تعطیلات نوروزی، افزایش قیمت بلیت نخواهند داشت.

مقصود اسعدی سامانی تأکید کرد: قیمت‌های بلیت هواپیما برای نوروز همان نرخ‌های مصوب آذر ماه امسال است که نرخنامه آن در پایگاه اینترنتی شرکت‌های هواپیمایی و انجمن صنفی قابل مشاهده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: به دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، آژانس‌ها و همچنین سایت‌های اینترنتی فروش بلیت هواپیما ابلاغ شده است که به هیچ عنوان حق ندارند بالاتر از قیمت‌های تعیین شده شرکت‌های هواپیمایی، نرخی در سایت خود درج کند.
وی افزود: در صورت مشاهده تخلف، دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان هواپیمایی کشوری برخورد قانونی لازم با این شرکت‌ها، سایت‌ها و آژانس‌ها را خواهند داشت و دسترسی متخلفان به پایگاه فروش بلیت قطع می‌شود.

وی افزود: سایت‌های اینترنتی فروش بلیت هواپیما و شرکت‌های خدمات مسافرتی حتماً نسبت به تطبیق نرخ عرضه شده خود با قیمت‌های بلیتی که در سایت شرکت‌های هواپیمایی و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج شده است اقدام کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: ممکن است به دلیل افزایش تقاضای سفر، عده‌ای سودجو به دنبال فروش بلیت جعلی به مسافران باشند که حتما توصیه می‌شود مسافران اولا بلیت را از مراکز معتبر خریداری کنند، ضمن آنکه مسافران اگر بلیتی را از سایت خریداری می‌کنند از طریق لینک اعتبارسنجی درج شده در سایت شرکت‌های هواپیمایی و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی نسبت به اعتبارسنجی بلیت خود اقدام کنند.
اسعدی سامانی اظهار داشت: سازمان هواپیمائی کشوری هم طبق سنوات گذشته مسئولیت نظارت بر نرخ‌ها را بر عهده دارد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: مردم برای تهیه بلیت یک مسیر ابتدا به سایت شرکت‌های هواپیمایی و یا سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی مراجعه و نرخ‌های درج شده در سایت را مشاهده کنند و سپس برای تهیه بلیت اقدام کنند تا به این ترتیب با خرید بلیت گران‌تر متضرر نشوند.

برقراری پروازهای فوق العاده در ایام نوروز

وی درباره تقاضای شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پروازهای فوق العاده در ایام نوروز گفت: برخی شرکت‌ها بر اساس توانمندی و قابلیت‌های خود، درخواست برقراری پرواز فوق‌العاده برای ایام نوروز داده‌اند که برخی مجوزها در این‌باره در سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده است و برخی هم در دست رسیدگی و اقدام است.
اسعدی سامانی تأکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی تلاش می‌کنند از همه ظرفیت‌های خود در نوروز استفاده کنند و با برقراری پروازهای فوق‌العاده و برنامه‌ای، تقاضای سفرهای هوایی هموطنان را پاسخ دهند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره تعداد هواپیماهای عملیاتی ناوگان هوایی مسافری کشور برای ایام نوروز گفت: در حال حاضر ۱۳۵ فروند هواپیمای عملیاتی در ناوگان وجود دارد و با اضافه شدن هواپیماهایی که در حال اورهال هستند، پیش‌بینی می‌کنیم برای ایام نوروز حدود ۱۴۰ تا ۱۴۵ فروند هواپیما آماده باشند.

۱۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1241514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =