یک میلیارد تومان خسارت به خطوط برق خوزستان خورد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: بر اثر انفجار خط لوله گاز برومی اهواز حدود ۱۰ میلیارد ریال خسارت به خطوط برق این شرکت وارد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی برق خوزستان، مدیرعامل این شرکت گفت: بر اثر انفجار خط لوله گاز برومی اهوازحدود ۱۰ میلیارد ریال خسارت به خطوط برق این شرکت وارد شد.

محمود دشت بزرگ اظهار داشت: از طریق سیستم های حفاظتی متوجه شدیم که در خط عبوری ۱۳۲ و ۲۳۰ کیلو ولت حادثه ای پیش آمده و تیم های عملیاتی را به منطقه اعزام کردیم.

وی بیان کرد: بر اثر انفجار خط لوله گاز یک فاز از خط ۱۳۲ کیلو ولت تک مداره دچار فروپاشی شد و از خط ۲۳۰ کیلو ولت که به شبکه سراسری متصل است نیز یک فاز به طور کامل ذوب و یک فاز دیگر دچار سیم لاشگی و ذوب بخش آلومینیوم خط شده که باید ترمیم و بازسازی شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: در لحظه حادثه بر روی شبکه ۱۳۲ کیلو ولت ۱۱ مگا ولت خاموشی در شبکه اتفاق افتاد که در کمتر از ۲۰ دقیقه انتقال بار صورت گرفت و خاموشی برطرف شد.

دشت بزرگ تصریح کرد: در شبکه سراسری برق کشور نیز به واسطه پایداری شبکه برق این شرکت هیچ گونه خاموشی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گروه های تعمیراتی و عملیاتی در حال برطرف شدن آسیب های ایجاد شده هستند، تاکید کرد: بعد از وقوع حادثه تمامی گروه های عملیاتی با ماشین آلات کامل در منطقه مستقر شدند و در حال تعویض سیم های حادثه دیده هستند.
 

۲۲۶۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1241522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =