گلایه‌های جانشین فرمانده ناجا از صداوسیما: برای پخش برنامه‌هایی که با جان مردم سروکار دارند ۲۰۰ میلیارد می‌خواهند

ایرنا نوشت: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: صدا و سیما برای پخش برنامه های آموزشی فرهنگی پلیس راهور در طول یک سال مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبه می کند در حالی که ما حتی ۱۰ میلیارد تومان هم نداریم.

سردار ایوب سلیمانی روز شنبه در نشست شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه رسانه ها به خصوص صدا و سیما نباید برای کارهای فرهنگی و آموزشی به ویژه مسایلی که با جان مردم سروکار دارد مبلغی اخذ کند، افزود: این مهم در حالی است که رسانه ملی با درنظرگرفتن تخفیفات حداکثری فقط برای اجرای ۲ برنامه و پخش از شبکه سراسری در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ مبلغ ۲ میلیارد تومان مطالبه کرده است.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما از شهریور ماه سال گذشته برنامه های آموزشی پلیس راهور را که تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی رانندگی و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای دارد، به بهانه درخواست وجه قطع کرده است، افزود: صدا و سیما که می تواند با ارایه برنامه های آموزشی نقش بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشد، به دلیل عدم توانایی ناجا در پرداخت وجه خواسته شده، پخش برنامه های پلیس راهور را قطع کرده است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ارکان بحث مدیریت حمل و نقل و کاهش تصادفات و کاهش تلفات حوادث جاده ای کار رسانه ای در قالب توجیه، آگاه سازی و همراه سازی مردم است.
وی با اشاره به اینکه از زمان قطع برنامه های آموزشی توسط رسانه ملی متاسفانه شاهد افزایش تصادف و حوادث جاده ای هستیم، گفت: در صورت بسیج همه دستگاه های مربوطه و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته در سه سال آینده می توان شاهد کاهش ۶ هزار نفری تلفات جاده ای بود.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده ای، اطلس تصادفات سطح کشور را طی ۱۰ سال گذشته به طور کلی و طی سه سال گذشته با ذکر جزئیات استخراج کرده و همه نقاط حادثه خیز سطح جاده های کشور را شناسایی و ارزیابی کرده ایم. 
به گفته وی، بر اساس ارزیابی های به انجام رسیده ۶۸ درصد تصادفات و ۶۰ درصد تلفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد و از ۱۵۸۵ نقطه بحرانی حادثه خیز ۱۰۶۹ مورد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد. 
سردار سلیمانی اظهار داشت: باید در ۳۰ کیلومتری شهرها اگر حضور پررنگ، تقویت روشنایی ها، دوربین کنترل سرعت و دیگر موارد بازدارنده ایجاد شود و اگر همه دستگاه های مربوطه بسیج شده و دست به دست هم دهند، می توانیم شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای باشیم.

۶۰۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1241544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    وقتی به هیچ نهادی جواب گو نیستند و مشغول کسب در امد از هر راهی شده حالا کی گند کارشان در می اید خدا داند
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    ما که زیاد گلایه داریم یک بارهم شما گلایه داشته باشید.ما که نمیدانیم درآمد نجومی صدا و سیما خرج کجا میشه
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    صداو سیمای فاسد
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    آقای فرمانده ناراحت نشو مملکت ماهمینهکاریشم نمیشه کرد
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    با یه ستاره مربع قرارداد ببندید مشکل حل میشه
  • واقع بین IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    با سلام و عید مبارکی به شما و همکارانتان جناب سردار متاسفانه زیر مجموعه تحت فرماندهی شما فقط زورشان به ماشین های قشر متوسط میرسد که چپ و راست به خاطر یک کمربند و یا یک چراع شکسته برگه جریمه صادر کنند. اما زورتان به ماشین ها آقا زاده ها و ماشین های افراد طبقه پایین جامعه نمیرسد چون حوصله چونه زدن با این قشر را ندارید. موتور سیکلت که اصلا در این کشور جزو وسایط نقلیه موتوری محسوب نمیشن و با پلاکهای مخدوش و ناخوانا تنها جاهایی که تردد نمیکنند خیابان است..
  • US ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    کازینو ستاره مربع. البته اگر برنامه مورد پخش را جناحی بکنید تخفیف ویژه می گیرید.
  • بی نام US ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    جانشین فرمانده از ترند شدن فیلم کتک زدن ملت توسط سرباز وظیفه حروم زاده ی راهنمایی رانندگی گلایه نداره؟! اگه الان یکی به پلیس گفته بود بالای چشمت ابروئه که تمام سایت ها نوشته بودن و طرف به اشد مجازات میرسید ولی وسط بزرگراه نیایش ملت رو میگیرن زیر مشت و لگد و حتی به زن مردم رحم نمیکنن جرات نمیکنین خبرشو پخش کنین؟!
  • محی الدین IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    صدا و سیما از مد افتاده شما هم از شبکه های مجازی استفاده کنید ... البته اگه هزینه هاتون رو در ساخت برنامه های ارزان بذارید قطعاً جواب می گیرید ... مثلا مسابقه انیمیشن بذارید .... اما جوایز خوب در نظر بگیرید ... شبکه های اجتماعی بستر درست اطلاع رسانی شما هستن نه صدا و سیمای مطرود جامعه
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    0 0
    شرکت توسکا این مواقع کجا تشریف دارند جان مردم مهم نیست رای مردم مهمه