وزارت صنعت برای کاهش قیمت خودرو تصمیم می‌گیرد

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه امروز - یکشنبه - این فراکسیون خبرداد و گفت: وزارت صنعت برای کاهش قیمت خودرو در حال اخذ تصمیماتی است.

مهرداد بائوج لاهوتی با تشریح نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با «رضا رحمانی»، افزود: یکی از موارد مورد بحث در این جلسه شرکت های خودروسازی بود.
وی افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده خودرو متقاضیانی که سفارش آنها با تاخیر مواجه شده بود، تحویل داده شده است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تعدیل قیمت خودروها در حال اخذ تصمیماتی است تا شرایط مناسب فراهم شود.
لاهوتی از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه را توجه به معدن ذکر کرد و یادآور شد: ایران یکی از کشورهای غنی دنیا از نظر معدن است و ما می‌توانیم صادرات مواد معدنی را جایگزین صادرات نفت کنیم.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید کمک کنیم تا حدود یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه معادن سرمایه گذاری شود.  
سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس خاطرنشان کرد: در زمینه استعداد کشورهای همسایه نیز در این جلسه مواردی مطرح شد، این کشورها حدود یک هزار و ۳۰۰میلیارد دلار واردات دارند که رقم بسیار بالایی است و باید از آن استفاده کنیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: سهم ایران از ظرفیت واردات کشورهای منطقه حدود ۲ درصد است، در صورتی که سهم ۲ درصدی ایران از ظرفیت واردات کشورهای منطقه باید به چهار درصد ارتقا یابد که حدودا ۲۵ میلیارد دلار به میزان صادرات ایران افزوده می‌شود.
لاهوتی با بیان این که با توجه به شرایط رکود و کاهش توان تولید داخل صادرات می‌تواند واحدهای تولیدی کشور را پویا نگه دارد، گفت: ۱۵ کشور همسایه از نظر صادراتی مورد هدف قرار گرفته شده‌اند تا بتوانیم سهم ۲درصدی صادرات خود را از بازار موجود به دو برابر افزایش دهیم.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1241746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =