تمرکز دشمن بر تعطیلی صنایع کشور/ تولید روزانه ۴ هزار دستگاه خودرو

ایرنا نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم ایران از واردات یک هزار و ۳۰۰ میلیارد دلاری ۱۵ کشور همسایه، فقط ۲ درصد است.

«رضا رحمانی» در نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی به اثرات صادرات در اقتصاد کشور اشاره و اظهار کرد: یکی از راه های حفظ تولید، صادرات است و ۱۵ کشور همسایه بستری مناسب برای توسعه صادرات است.

این مقام مسئول گفت: ما در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و دشمن همه تلاش خود را برای تعطیلی صنایع کشور متمرکز کرده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن توقف تولید است، تاکید کرد: بزرگترین دغدغه وزارت صنعت، تولید است و برای حفظ تولید اقدام های خوبی انجام شده است.

وزیر صنعت با بیان اینکه ستاد های مختلفی از جمله ستاد تسهیل، اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم تشکیل شده تا تولید آسیبی نبیند، گفت: اگر تولید حفظ شود بطور قطع بازار نیز روند مناسبی داشته و به دنبال آن صادرات نیز رونق می گیرد.

معدن در صدر برنامه های وزارت صنعت
وی با اشاره به نقش معدن در توسعه پایدار و اشتغال زایی بیان داشت: در سال آینده معدن محور اقدام های ما خواهد بود و باید دوره جدیدی در این حوزه آغاز شود؛ در این حوزه اکتشاف های خوبی در دستور کار قرار گرفته تا نیاز به مواد اولیه تامین شود.

رحمانی یادآور شد: یکی از برنامه های وزارت صنعت بازسازی معادن کوچک است و البته برای این امر باید بودجه لازم نیز اختصاص یابد.

ضرورت ارتقای داخلی سازی خودروهای داخلی

خط تولید خودرو


وزیر صنعت ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد خودروهای ساخت داخل، داخلی سازی ۹۰ درصدی داشته اند و البته افزایش داخلی سازی باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به بحران جدی برای صنعت قطعه سازی در چند ماه گذشته، یادآور شد: ۱۵۰ هزار کارگر بیکار شده بودند و ۱۳۰ هزار کارگر در معرض بیکاری قرار داشتند که با تمهیدات اندیشیده شده موضوع بیکاری کارکنان قطعه سازی حل شد.

رحمانی اضافه کرد: تولید خودروسازان نیز در چند ماه گذشته به پایین ترین سطح خود رسیده بود، اما اکنون تولید آنان به چهار هزار دستگاه خودرو در روز رسیده است.

​پس از اینکه چهاردهم بهمن ماه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به ۲ شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا خبر داد، عملیات اجرایی تخصیص این مبلغ به قطعه سازان در شرکت های خودروساز آغاز و مقرر شد بانک ها مطابق فهرستی که خودروسازان در اختیارشان قرار دادند، مبالغ را به طور مستقیم به قطعه سازان پرداخت کنند.
۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1241766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    1 1
    به نظر من حمایت از خودروساز اولا باید از طریق مردم با افزایش قدرت خرید و ثانیا با جلوگیری از واردات خودرو صورت بگیرد. به خاطر جذب سرمایه نباید اجازه دهیم بعضی ها به اسم سرمایه گذاری از مزایا و رانت فراوان استفاده کنند. سرمایه واقعی کار و تخصص و تعهد مردم و جوانان و توزیع ثروت به صورت عادلانه برای افزایش قدرت خرید محصولات داخلی است.