تیم ملی دوچرخه‌سواری پیست ایران بدون تمرین در پیست راهی جام جهانی چین شد.

 

این تیم که دور دوم جام جهانی کلمبیا را به خاطر مشکلات ویزا و پرواز از دست داده برای اضافه کردن امتیاز سهمیه المپیک از دور سوم جام جهانی دیشب راهی چین شد. محمد و محمود پراش و احمد اصغر پوردر سرعت و محمد رجبلو، بهنام خسروشاهی، آرمین گودرزی، حامد جنت و علی ترابی در قسمت استقامت برای تیم ملی پیست ایران در جام جهانی چین رکاب می زنند تا برای سهمیه المپیک امتیاز بگیرند. در این دوره اما به خاطر حضور رکابزنان استقامتی در اردوهای آمادگی برای تورلانکاوی مالزی خبری از آنها نیست و به جای آنها جوانتر ها رکاب می زنند.
علی زنگی آبادی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری دراین باره می گوید: «در چین مهدی سهرابی، حسین عسگری، امیر زرگری و عباس سعیدی تنها که باتجربه ترهستند را نداریم. به جای آنها به رکابزنان جوان میدان داده ایم تا برای چهار سال آینده تجربه به دست آورند. چرا که دوچرخه سواران باتجربه فعلی چهار سال دیگر به درد تیم ملی نمی خورند.» اما مهترین مشکل رکابزنان پیست ایران قبل از سفر به چین تمرین نداشتن در پیست است. همان مشکل همیشگی. ایران پیست چوبی ندارد و رکابزنان تنها می توانند در پیست آزادی تمرین کنند اما تنها در روزهای گرم تابستان و بهاری. پیست دوچرخه سواری آزادی که سیمانی است و مسقف هم نیست در روزها سرد پاییز و زمستانی تعطیل است و دوچرخه سواران باید به رکابزنی در جاده و دوچرخه ثابت دلخوش کنند.
روشی که این بار پیتی ها با آن خودرا برای دور سوم جام جهانی چین آماده کرده اند. زنگی آبادی دراین باره می گوید: «به خاطر این که در فصل سرما پیست آزادی غیر قابل استفاده می شود، بچه ها با تمرین در جاده و روی دوچرخه ثابت تمرین کرده اند.این روش خوبی نیست اما آنها چاره دیگری ندارند. رکابزنان حالا با این تمرین آمادگی نسبی پیدا کرده اند. امیدواریم در چین خوب نتیجه بگیرند.»
محمود پراش رکابزن ملی پوش هم در این باره می گوید: «ما 10 -11 روز اخیر به خاطر سردی هوا و برف و باران تنها روی دوچرخه ثابت تمرین کرده ایم. با نبود بودجه هم نتوانستیم زودتر به چین برویم تا در پیست چوبی تمرین کنیم. اگر فدراسیون بودجه داشت می توانستیم زودتر برویم، شاید اجازه نمی دادند در پکن تمرین کنیم اما می توانستیم در گوانگ ژو و پیست های چوبی آنجا تمرین کنیم تا آماده آماده شویم.اما نشد.»
تیم دیشب راهی چین شده و بعدازظهر امروز به پکن می رسد. در واقع دوچرخه سواران تنها یک روز فرصت تمرین دارند. پراش می گوید: «ما بعداز ظهر امروز رسیدیم. تنها می توانیم تمرین نرم داشته باشیم. روز قبل از مسابقه که نمی شود تمرین سنگین انجام دهیم و در واقع تنها فردا می شود تمرین حسابی در پیست چوبی انجام دهیم.» او با این حال امیدوار است تیم نتیجه قابل قبولی بگیرد: «امیدوارم با این شرایط تیم نتیجه قابل قبولی بگیرد. نمی توان امیدوار بود که نتیجه خیلی خوبی می گیریم. با این حال ما همه تلاشمان را به کار می بریم.» دور سوم جام جهانی دوچرخه سواری در چین جمعه شروع می شود و یکشنبه آینده به پایان می رسد.

 

 

151 40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =