نعمتی: اگر مجلس در رأس امور نبود، تصویب پالرمو و سی‌اف‌تی اتفاق نمی‌افتاد

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: در موضوع پالرمو و مجلس به وظیفه خود عمل کرده است و با وجود همه فشارها و شانتاژهایی که شد این لوایح را تصویب کرد.اگر مجلس در راس امور نبود قطعا این اتفاق رخ نمی‌داد.

به گزارش خبرآنلاین، بهروز نعمتی درباره برخی تشکیک ها نسبت به در رأس امور بودن مجلس گفت: من فکر می‌کنم مجلس همچنان در راس امور است و اقدامات مجلس در عرصه قانون‌گذاری از اقداماتی است که حتما در کشور تاثیرگذار است و می تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود مجلس در راس امور نیست مربوط می‌شود به برخی اتفاقات است که در اثر آنها ممکن است شان مجلس خدشه دار شود. مخصوصا در موضوع پالرمو و سی‌اف‌تی این موضوعات مطرح ‌می شود؛ که در این موارد هم مجلس به وظیفه خود عمل کرده است و با وجود همه فشارها و شانتاژهایی که شد این لوایح را تصویب کرد که اگر در راس امور نبود قطعا این اتفاق رخ نمی‌داد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: این جایگاهی هم که در موضوع مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد باز بحث قانون است که مطرح می‌شود اما نکته‌ای که قابل توجه است این است که مجمع فقط حق داوری دارد و نه قانون‌گذاری. بنابراین در زمینه اختلافات میان شورای نگهبان و مجلس تنها می‌تواند یا نظر مجلس یا شورای نگهبان را بپذیرد و این موضوع چیزی را از شان مجلس کم نمی‌کند.

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1242496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =