تصاویر | در دیدار ترامپ با رئیس‌جمهور برزیل چه گذشت؟

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۸ اسفند در کاخ سفید با ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل دیدار کرد. این نخستین دیدار رسمی آقای بولسونارو در مقام ریاست جمهوری از آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ترامپ در جریان این دیدار  گفت یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوی میان دو طرف، بحران ونزوئلا خواهد بود.

 ترامپ گفت: ما در مورد ونزوئلا بحث می‌کنیم. جای شرمساری است که کشوری مانند ونزوئلا با این همه ثروت در این وضعیت باشد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: به عضویت برزیل در ناتو و یا دیگر اتحادیه‌ها می نگرم.

رئیس جمهوری برزیل نیز در این دیدار گفت: از هر اقدامی که در جهت منافع دو کشور برزیل و آمریکا است، حمایت می‌کنم.
 



گفتنی است بولسونارو که به احزاب راستگرا گرایش دارد و از وی به ترامپ برزیل یا ترامپ استوایی یاد می‌شود؛ در موضع‌گیری علیه ونزوئلا با رئیس‌جمهوری آمریکا همراه است.

پس از این دیدار دو رئیس جمهور در نشست خبری شرکت کردند.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی که به همراه همتای برزیلی خود در کاخ سفید برگزار شد، گفت: همه گزینه‌ها درباره ونزوئلا روی میز است. سخت‌ترین تحریم‌ها هم اکنون علیه این کشور در حال اجرا است.

وی بدون اشاره به دسیسه‌های متعدد واشنگتن علیه رئیس جمهوری منتخب ونزوئلا ادامه داد: این کشور با بحران زیادی مواجه است. همه دیدید که چند روز این کشور در خاموشی فرو رفته بود.

ترامپ در ادامه اظهار داشت: آمریکا و برزیل سابقه همکاری های زیادی از دوران جنگ جهانی دوم دارند. برزیل کمک های زیادی به مردم ونزوئلا کرده است. ما از آنها تشکر می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد : همکاری های گسترده بین ما و برزیل موجب شده تا من تصمیم بگیرم که برزیل را به ناتو معرفی کنم. برزیل در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم با ما همکاری دارد.

ژائیر بولسونارو به همکاری ها با آمریکا اشاره کرد و اعلام کرد صدور روادید برای شهروندان دو کشور برداشته می شود. وی همچنین خواستار به رسمیت شناختن خوان گوایدو از سوی باقی کشورها شد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1242555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =