۰ نفر
۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۴

بر اساس اعلام مقامات دادگستری 14 نفر از طریق حفره دیوار زندانی در شمال مکزیک گریختند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این زندان یکی از وحشتناک ترین زندان های مکزیک به شمار می رود که در قسمت شمالی ایالت چیهواهوا (Chihuahua) قرار دارد.

دفتر دادستان کل ایالت چیهواهوا در بیانیه ای اعلام کرد زندانیان به وسیله یک اتومبیل از جلوی گیت زندان آکویلس سردان (Aquiles Serdan) حمل شدند. البته عکس 12 تا 14 زندانی فراری اواخر روز دوشنبه منتشر شد و پلیس پس از یک جستجوی زمینی و هوایی 5 تن از این زندانیان را به همراه 3 مظنون که به همدستی با آنها متهم هستند، بازداشت کرد.

یک منبع ناشناس به نقل از دفتر دادستانی اعلام کرد: زندانیان به سوی نگهبانان تیراندازی کردند، در حالی که کارلوس گونزالس (Carlos Gonzalez) - سخنگوی این دفتر- مسلح بودن آنها را انکار کرد.

اخیراً تعداد زیادی از فاچاقچیان مواد مخدر که به اعدام محکوم شده اند از شهر مرزی سیوداد خوارز به این زندان منتقل شده بودند، اما گونزالس گفت: زندانیان فراری مجرمان پرخطر نیستند و به جرم سرقت و تجاوز زندانی شده بودند.

زندان های مکزیک بدنام و مملو از زندانی بوده و اغلب شاهد وقوع شورش های مرگبار دسته جمعی است که از جمله آن می توان به فرار 151 نفر از زندانی در شهر مرزی نوو لاردو (Nuevo Laredo) در شمال شرقی مکزیک در ماه گذشته اشاره کرد.

این حادثه تنها سه روز پس از کشته شدن رئیس گارد زندان توسط یکی از گانگسترهای مواد مخدر در این ایالت پرخشونت رخ داد.

در سال گذشته بیش از 3 هزار و 100 نفر در خشونت های مواد مخدر شهر سیوداد خوارز کشته شدند که وحشتناک ترین و مرگبارترین شهر مکزیک به شمار می رود.
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =