دردسرجدید خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا/ لندن و فریادهای برگزیت باید متوقف شود

تنها ۵ روز دیگر به تصمیم نهایی برای برگزیت یا طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده است. با این وجود لندن میزبان اعتراض جمعیت بسیار گسترده مخالفانی شده که فریادهای نه به برگزیتشان نمی خوابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از کشمکش های بسیار ترزامی، نخست وزیر وقت بریتانیا برای خروج فوری این کشور از اتحادیه اروپا سرانجام قرار بر این شد که تصمیم نهایی برای برگزیت در ۲۹ مارس یعنی ۹ فروردین گرفته شود. با این حال از ساعت ۱ بعداز ظهر دیروز، خیابان پارک لاین لندن به قرارگاه معترضان به این طرح از تمام نقاط کشور و حتی فراتر از آن تبدیل شده است. جمعیت معترضین شامل خانواده ها و گروه های سیاسی مختلفی می شود که وجه اشتراکشان پرچم زرد و آبی اتحادیه اروپاست. فریادها و شعارها نیز گروه به گروه متفاوت است اما " برگزیت یک خیانت است" مهم ترین و کلیدی ترین شعار این جمعیت است.

از دیگر درخواست های این اعتراض چند ملیتی، رفراندوم برگزیت است تا در این طرح نظر مردم نیز شرکت داده شود. جالب اینجاست در این تضاهرات افراد مشهور سیاسی چون صادق خان، شهردار لندن و عضو مجلس عوام بریتانیا از حزب کارگر نیز حضور دارند و فریاد" برگزیت را به مردم بسپارید" سر می دهند.  

گرچه جان ریوود، عضو محافظه کار پارلمان اروپا در مصاحبه ای با بی بی سی بیان کرده: ما می دانیم که ۱۶ میلیون نفر می خواهند در اتحادیه اروپا  بمانند و بعضی از آنها هنوزهم مایل به اقامت در اتحادیه اروپا هستند و برخی دیگر هم درخواست یک رفراندوم دیگر را دارند اما تعداد آنها بسیار کم بوده است.

خانم  نخست وزیر نیز روز جمعه به تمام اعضای پارلمان گوشزد کرده که قصد دارد تا معامله را به عنوان یکی دیگر از معیارهای رای گیری در مورد معاهده منع خروج قرار دهد و این در صورتی رخ می دهد که پارلمان به اندازه کافی از او حمایت نکند.

درصورتی که معامله او توسط نمایندگان پارلمان تصویب شود، بریتانیا باید یک طرح جایگزین ارائه دهد یا در ۱۲ آوریل بدون معامله با آن کنار بیاید.

۴۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =