جهانگیری: مسئولانی که در شرایط اضطراری  کم کاری کنند برکنار می شوند

ایرنا نوشت:اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جریان بازدید از سد دز در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم پای کار بودن مسئولان در شرایط اضطراری افزود: هرکس نمی تواند به مردم خدمت کند بایدکنار برود.

وی افزود: گفت: انتظار می رود مسئولان در این شرایط اضطراری پای کار باشند در غیر این صورت برکنار می شوند.


وی ادامه داد: سد دز یکی از بهترین سدهای کشور است که در خصوص پایداری آن هیچ دغدغه ای وجود ندارد و سیل های بزرگ نیز آسیبی به این سد وارد نمی کنند.
وی با بیان اینکه سیل از سمت مناطق بالادست به سوی خوزستان در حال حرکت است، گفت: ورودی کنونی سد دز حدود پنج هزار مترمکعب است و پیش بینی می شود بیشتر از این نیز افزایش یابد.
معاون اول رییس جمهوری خروجی کنونی سد دز را یکهزار و 800 مترمکعب بر ثانیه اعلام کرد و افزود: این سد در دوران مختلف خروجی های بیشتر از این نیز داشته و اکنون استاندار و مسئولان باید به نحوی این سیلاب را کنترل کنند که به سد آسیبی وارد نشود و حداقل خسارت متوجه دزفول، اندیمشک و شهرهای پایین دست شود.
جهانگیری گفت: سدها در شرایط پیش آمده نعمت بزرگی برای کل کشور به ویژه استان خوزستان هستند که سیلاب های بزرگ را کنترل می کنند.
وی با بیان اینکه حجم زیادی آب در کشور ذخیره شده است، افزود: تاکنون در خوزستان حادثه ناراحت کننده ای پیش نیامده است و درخصوص مسایل مالی نیز خسارت های بخش کشاورزی پرداخت و تلاش می شود خسارت جبران ناپذیری برای مردم پیش نیاید.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: استاندار خوزستان شرایط اضطراری در این استان اعلام کرده و با تکالیفی که به عهده وی گذاشته شده باید با تصمیم گیری به موقع شرایط را بهترین نحو کنترل کند.
جهانگیری با تقدیر از حضور همه جانبه مردم و مسئولان در خصوص کنترل سیلاب گفت: مردم کشورمان در زمان جنگ تحمیلی و بحران ها همواره در کنار مسئولان بوده اند و سیل اخیر نیز چهار استان کشور را درگیر کرد.
وی با اشاره به ورود نیروهای مسلح در کنترل سیلاب افزود: در مرحله نخست مردم و سپس دستگاه های مختلف به خوبی پای کار آمدند و با دستور صریح رهبر معظم انقلاب به فرماندهان ارشد سپاه و ارتش، نیروهای نظامی نیز پای کارآمدند که فرماندهی کل این مجموعه ها در استان برعهده استاندار است.
به گزارش ایرنا معاون اول رییس جمهوری ظهر روز دوشنبه پس از بازدید از مناطق سیلزده کرمانشاه و لرستان ، برای بررسی وضعیت سیلاب در خوزستان از راه زمینی وارد این استان شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر ورزش و جوانان، معاون هماهنگ کننده ارتش، فرمانده نیروی زمینی سپاه، استاندار خوزستان، و جمعی از مسئولان محلی، جهانگیری را در بازدید از وضعیت سد دز همراهی می کردند.
پس از این بازدید، معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه به سد و نیروگاه کرخه عزیمت کردند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =