ایرنا نوشت: سازمان فضایی ایران با هدف تقویت حضور بخش خصوصی در حوزه توسعه فناوری فضایی، فراخوان هایی را به منظور طراحی، ساخت، آزمون و تحویل در مدار ماهواره سنجش از دور راداری و اپتیکی اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی سازمان فضایی ایران روز جمعه در صفحه اینستاگرام این سازمان نوشت: با توجه به سیاست‌های سازمان فضایی ایران مبنی بر ورود بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت در حوزه توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور، 9 مناقصه و فراخوان انتخاب مشاور را برگزار کرده ایم که از این تعداد هفت فراخوان در حوزه تخصصی توسعه زیرساخت‌های فضایی است.
حجت تارزاده افزود: از مهمترین فراخوان‌های سازمان فضایی در سال 97 می‌توان به فراخوان طراحی، تجهیز و راه اندازی ایستگاه زمینی سیار (TT&C) و فراخوان مناقصه حق امتیاز و تأمین ایستگاه اخذ تصاویر ماهواره‌ای اشاره کرد. 
به گفته وی، شرکت‌های متقاضی تا 22 اسفند ماه 97 با مراجعه به سامانه ستاد (خرید خدمات الکترونیکی دولت) فرصت داشتند در فراخوان مناقصه حق امتیاز و تأمین ایستگاه اخذ تصاویر ماهواره‌ای شرکت کنند. 
تارزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از فراخوان اخیر به عمل آمد و 24 شرکت اسناد را از طریق سامانه ستاد دریافت کرده اند و تا 20 فروردین 98 فرصت دارند مستندات خود را برای پذیرش در فراخوان مناقصه با مراجعه مجدد به سامانه ستاد تکمیل و ارسال کنند.
معاون سازمان فضایی ایران بیان داشت: از تاریخ 20 فروردین 98 به مدت یک ماه ارزیابی شرکت‌های متقاضی انجام و نتایج نهایی ارزیابی در اواخر اردیبهشت ماه 98 اعلام می‌شود.
وی افزود: هفت شرکت نیز متقاضی ورود به فراخوان طراحی، تجهیز و راه اندازی ایستگاه زمینی سیار هستند که فرایند ارزیابی آنها به پایان رسیده است و نتیجه نهایی به زودی اعلام می‌شود.
تارزاده یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که در دست بررسی قرار داده ایم، فراخوان خرید خدمات مشاوره برای زیرساخت‌های پروژه ماهواره خیام است که پس از انتخاب مشاور در سال آینده با ایجاد فراخوانی به دنبال جذب پیمانکار برای تجهیز زیرساخت‌های این پروژه خواهیم بود.
وی همچنین به فراخوان طراحی، تأمین تجهیزات نصب و راه اندازی زیرساخت فیزیکی مرکز داده این سازمان فضایی اشاره کرد و افزود: این زیرساخت فیزیکی با هدف ذخیره سازی داده‌ها و ارائه آنها در جهت بهره وری در حوزه توسعه کسب و کارهای فضاپایه در مرکز ماهدشت راه اندازی می‌شود.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =