گزارش استاندار سمنان از رفع خطر در مناطق بحران‌زده کالپوش

استاندار سمنان درباره رفع مشکلات و بلایای طبیعی در بخشهای شمالی استان به خصوص در منطقه کالپوش و جنگل ابر توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، استاندار سمنان درباره وقایع طبیعی امسال در استان تحت مدیریت خود به خبرآنلاین توضیح داد. به گفته علیرضا آشناگر، در حال حاضر بحران برف گرفتگی در بخشهای شمالی استان از جمله منطقه کالپوش رفع شده است و دستگاه های امداد و نجات در منطقه مستقر هستند.

در ادامه گفتگوی ما با استاندار سمنان را می خوانید:

اخیرا در شمال استان سمنان، بحران برف و بوران باعث قطع ارتباط برخی از مردم شده بود، مشکل رفع شد؟

در هنگام بارش برف و بوران ابتدا ۳محور دامغان به فولاد محله و مهدی شهر به کیارشهر وشاهرود به آزاد شهر (خوش ییلاق) بسته و صدها نفر گرفتار برف شده و بلافاصله با تشکیل ستاد مدیریت بحران فرمانداران عازم منطقه شده ودر کمک مسوولان و دستگاههای اجرایی و ارتش و سپاه و انتظامی کلیه افراد نجات یافته و هیچ کس آسیب ندیده  و راه ها باز شد. در جنگل ابر همانطور که آقای اسماعیل نجار توضیح داد گروهی با همت همکاران شما و گروه امداد نجات پیدا کردند.

و حالا در منطقه کالپوش هم همان طور که اعلام شده شرایط عادی شده؟

در منطقه کالپوش بلافاصله با کمک استان های معین شهرداران سمنان و دستگاههای اجرایی و هلال احمر و ادارات برق گاز و آب و راهداری جاده ها باز و۱۵۰اصله تیر بتونی شکسته شده تعویض شد  وبرق کلیه روستاها و آب ۱۱روستا وصل و۴۵۰متر لوله گاز تعویض شد. الحمدلله عملیات اجرایی و خدمات رسانی با موفقیت پایان یافت که از همه مدیران و کمک مردم سپاسگزارم. همچنین ۵ دستگاه بلدوزر و سه دستگاه گریدر و چند دستگاه لودر به منطقه اعزام شده اند و۵۰ اکیپ فنی اداره کل برق دراین مدت در منطقه کالپوش فعال بوده اند.

پس بحران در استان رفع شده و برای بارش‌های پیش رو که انشالله مشکلی نخواهد بود؟

بله بحران کاملا کنترل رفع شده و دستگاهها آمادگی لازم را برای مواقع مورد نیاز دارند.

41231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1244077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =