روایت معاون وزیر نیرو از علت بحران امروز: سد تنظیمی سر راه سیلاب‌ها نبود

شبکه خبر نوشت: تقی زاده خامسی گفت: اغلب سیلاب‌های امروز در مسیرهای فاقد سد تنظیمی رخ داده است و سدهای تنظیمی در وضعیت مطلوبی به سر می برند.

قاسم تقی‌زاده خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر با اشاره به جلسه امروز ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب در وزارت نیرو، گفت: در این جلسه سیلاب اخیر استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص گردید از میان ۳۷۵ روستایی که در این استان مشکل آبرسانی داشتند، مشکل ۳۵۱ روستا تاکنون برطرف شده است و در باقی‌مانده روستاها نیز که به دلیل آب گرفتگی دسترسی به این مناطق وجود ندارد خدمات آبرسانی از طریق تانکرهای سیار و توزیع آب بسته‌بندی در حال انجام است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به وقوع سیلاب در استان لرستان، گفت: عمده سیلاب‌های رخ داده امروز همچون سیلاب پلدختر مربوط به رودخانه‌هایی است که در آن‌ها سد تنظیمی وجود ندارد.

وی به آخرین وضعیت استان خوزستان اشاره کرد و گفت: ظرفیت مخازن سدهای خوزستان حدود ۲۴ میلیارد مترمکعب است که در حال حدود ۸۰ درصد این مخازن پر است و در تلاشیم تا سیلاب را در مسیر کارون و کرخه مدیریت کنیم.

تقی‌زاده خامسی تاکید کرد: هم اکنون وروی و خروجی‌ها به صورت مستمر در حال رصد است تا در صورت افزایش شدت سیلاب و مدیریت آن بتوانیم خسارات کمتری داشته باشیم.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص میزان بارندگی‌ها نیز باید به این نکته توجه کنیم که متوسط بارش‌ها در طی دو سه روز اخیر زیاد نبوده است بلکه بارندگی‌ها به صورت نقطه‌ای است به همین دلیل این اتفاق ناگوار در شیراز بر اثر پنج دقیقه بارندگی رخ داده است.

وی بیان کرد: لذا توصیه می‌کنیم مسافران حتی در مسیرهای متروکه نیز اقامت نکنند. ممکن است مسیرهایی باشد که سال‌ها از آنجا آبی عبور نکرده، ولی این اتفاقاتی که رخ داده نشان می‌دهد ممکن است در این محل‌ها نیز سیلاب رخ بدهد لذا درخواست ما این است که در چنین مسیرهای اقامت نکنند تا بتوانیم از بارش‌های شدید چند روز آینده به سلامت عبور کنیم.

۱۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1244149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =