۰ نفر
۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
۲۰ فروردین، عرضه نفت‌خام در بورس انرژی

بر اساس اطلاعیه شرکت ملی نفت ایران ۲۰فروردین ماه نخستین عرضه سال ۹۸ نفت خام سبک در رینگ بین‌الملل بورس انرژی انجام می شود.

به گزارش خبرآنلاین، در آخرین اطلاعیه شرکت ملی نفت ایران، هشتمین عرضه نفت خام سبک در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی، قیمت پایه ۶۳ دلار و ۳۶ سنت برای هر بشکه تعیین شده است.

در مرحله هشتم عرضه همانند نوبت قبل یک میلیون بشکه نفت خام سبک با حجم خرید حداقل تعداد ۳۵ هزار بشکه و قیمت پایه ۶۳ دلار و ۳۶ سنت برای هر بشکه عرضه می شود.


شرایط عرضه در این دوره نیز مانند دوره پیشین است. 

امکان واریز پیش پرداخت ۶ درصد به صورت ارزی فراهم شده است و برای تسویه باقیمانده وجه المعامله، خریداران می‌توانند از سازوکارهای ارزی مورد تائید شرکت ملی نفت ایران استفاده کنند.

همچنین خریداران می‌توانند تا چهار ماه پس از معامله، محموله را تحویل بگیرند و تحویل محموله در دیگر مناطق منوط به تائید شرکت ملی نفت ایران امکان پذیر است.

بورس انرژی


افزون بر این، در صورت درخواست خریداران امکان تحویل محموله به صورت زمینی از مخازن نفت پالایشگاه تبریز نیز میسر است.

عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی به‌منظور صادرات نفت‌خام در دستور کار قرار گرفته است.

این فرایند از ششم آبان پارسال با عرضه یک میلیون بشکه نفت خام سبک آغاز شد و هشت محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای (معادل ۲۸۰ هزار بشکه) به نرخ بشکه ای ۷۴ دلار و ۸۵ سنت به فروش رسید.

در دومین مرحله (بیستم آبان) ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام به نرخ بشکه ای ۶۴ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.

در دور بعدی عرضه، یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران به نرخ بشکه ای ۵۲ دلار و ۴۲ سنت دلار در تابلو فروش قرار گرفت اما بدون مشتری ماند.

مرحله چهارم موفقیت آمیز نبود؛ در مرحله پنجم نیز فقط یک محموله ۳۵ هزار بشکه ای به فروش رسید.

در مرحله ششم عرضه همانند نوبت های پیشین یک میلیون بشکه نفت خام سبک با حجم خرید حداقل تعداد ۳۵ هزار بشکه و قیمت پایه ۵۹ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه تعیین شده بود.

یک میلیون بشکه نفت خام سبک با حجم خرید حداقل تعداد ۳۵ هزار بشکه با قیمت پایه بشکه ای ۶۱ دلار و ۷۳ سنت نیز بیستم اسفند ماه عرضه شد اما بدون مشتری ماند.

اکنون در هشتمین مرحله عرضه قرار داریم.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1244443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =