پرونده | روز سخت با ترس سیل چطور به پایان رسید؟

امروز در بسیاری از استانهای کشور حالت فوق العاده به دلیل شدت بارشها حاکم بود. از مشهد تا شیراز و از گلستان تا کردستان، در چهارگوشه ایران، بارندگی شدید باعث حادثه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اولین ساعات امروز بالاخره پس از چند روز بارندگی سیل آسا در مناطق مختلف کشور، پای سیل به پایتخت کشیده شد و تهران به لاک دفاعی فرو رفت و بلافاصله تصاویری از اولین سیل تهران در فضای مجازی منتشر شد. مسیلهای معروف تهران از جمله مسیل ابوذر هم لبالب از آب شد و طغیان کرد  و مسیل باختر هم خروشانتر از همیشه، روان آب های پایتخت را به جنوب شهر برد.

در مناطق مختلف تهران از جمله در میدان شهرک غرب، آب گرفتگی شدید گزارش شد. گزارشهای متعدد از شمال شهر نشان داد  بارندگی در مناطقی مانند خیابان ظفر بیشتر از دیگر محلات تهران است. حتی کار به جایی رسید که پای قوای قهریه هم به میان آمد و پلیس دستور داد همه کاسبهای شمال تهران، دکان ها را تخته کنند و به خانه بروند. اورژانس تهران هم به مردم هشدار داد در خیابانها تردد نکنند تا بلا رفع شود.

به جز تهران در چهارگوشه کشور، غرش سیل به گوش مردم می رسید. حتی در مشهد هم سیلاب جاری شد. در مناطق کویری ایران مانند قم هم سیلآب تعدادی از روستاها را محاصره کرد.

از غرب خبر رسید در کردستان برخی آبراهه ها مانند آبشار شلماش در سردشت طغیان کرده اند و در جنوب غرب در خوزستان هم سیل در شهرهایی مانند شوشتر جریان دارد.   با این وجود اخطارهای متعددی همچون احتمال طغیان رودخانه کرخه هم به گردشگران داده شد ولی باز هم برخی شهرها مانند یاسوج هم از هجوم سیل در امان نماند و پل مهریان این شهر غرق در آب شدند.

ولی با این حال باز هم قلب تپنده سیلابهای ایران در سه نقطه می تپید: شیراز در جنوب، لرستان در غرب و گمیشان در شمال.

در شمال اخبار نگران کننده ای از  واژگونی قایق داوطلبان مردمی در گمیشان و مفقود شدن برخی داوطلبان منتشر شد که نشان می دهد بحران در استان گلستان همچنان ادامه دارد. حتی اقدامات جالبی مانند امدادرسانی با جت اسکی  هم حریف بحرانی که گلستان را در برگرفته نمی شود.

در شیراز، مردم خونگرم آن شهر همچنان درگیر در سیل هستند. پس از تجربه خونبار و تلخ سیل بنیان کن در 6 فروردین ماه، زوایای دیگری از این سیلاب نشان داد خودروهای سنگینی مانند کامیون هم حریف جریان وحشی آب نمی شدند. ازاین رو همچنان سیل، شیراز را در می نوردد. در محله سعدیه، امروز سیل همچنان می غرید. و فیلمهایی که از سیل در خیابان هفت تنان شیراز پخش شد نشان داد این شهر همچنان آبستن بحران است.

امروز، برف هم در برخی مناطق مرتفع کشور شروع به باریدن کرد در غرب استان اصفهان، برف، همه جا را سفیدپوش کرد و

در لرستان برف آنچنان سنگین بارید که جاده ازنا به الیگودرز را مسدود کرد و باعث اختلال در عبور و مرور شد.

41231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1244584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =