نمایش تازه‌ترین فیلم ریتی پان در جشنواره جهانی فیلم فجر

ریتی پان، کارگردان کامبوجی با فیلمی که نماینده معرفی شده از سوی کشورش به اسکار ۲۰۱۹ بوده است در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور می‌یابد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ریتی پان، کارگردان نامدار کامبوجی که در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه صلح را دریافت کرد، در دوره سی و هفتم این جشنواره با فیلم «قبرهای بی‌نام و نشان» (Graves Without a Name) در بخش «نمایش‌های ویژه: بهترینِ کشورها» حضور خواهد داشت.  

«قبرهای بی نام و نشان»، مستندی شاعرانه است که در امتداد مکاشفات ریتی پان درباره تاثیرات پایدار نسل‌کشی در کامبوج ساخته شده است.  

داستان این فیلم درباره پسری ۱۳ ساله است که بیشتر اعضای خانواده خود را از دست داده و جست‌وجوی قبرهای آن‌ها را آغاز می‌کند.  

فیلم جدید این کارگردان تاکنون در جشنواره‌های ونیز، تلوراید و... روی پرده رفته و نماینده معرفی شده از سوی سینمای کامبوج در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در سال ۲۰۱۹ بوده است. 

ریتی پان سال ۹۷ با حضور در ایران، مهمان سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر بود و جایزه صلح را از این رویداد بین‌المللی دریافت کرد. این جایزه توسط الیور استون، فیلمساز آمریکایی، دیگر مهمان ویژه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به ریتی پان اهدا شد. 

سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1244816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =