اولین فرمانده سپاه: محمد منتظری می‌گفت آیت‌الله منتظری به‌درد سیاست نمی‌خورد

تسنیم نوشت: جواد منصوری گفت: آیت‌الله یک جلسه مجلس خبرگان قانون اساسی را نمی توانست اداره کند. شهید بهشتی تقریبا یا تحقیقا فهمیده بود که ایشان اصلا توانایی مدیریتی ندارد ولی منتهی ملاحظات خودشان را داشتند.

۳۰ سال پیش در چنین روزهایی، امام خمینی اقدام به عزل آیت‌الله منتظری از قائم مقامی رهبری کرد. امام راحل در نامه‌ای که به تاریخ ۱۳۶۸/۱/۶ به آیت‌الله منتظری نوشت، می‌گوید "شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم..."

جواد منصوری گفت: من با شهید محمد منتظری خیلی دوست بودم، ایشان به من واقعا لطف داشت و یکی دو بار خیلی تلویحا ملایم با او در مورد پدرش صحبت کردم، دیدم او از من نظرش نسبت به پدرش تندتر است یعنی می‌گفت پدر من به درد هیچ کاری نمی‌خورد حتی آن جایگاهی که امام گفتند شما درس بدهید، پسرش به این هم اعتقاد نداشت یعنی می‌گفت "حرف‌هایی که می‌زند خیلی سطحی است." از نظر سیاسی پدرش را اصلا قبول نداشت.

وی افزود: ایشان یک جلسه مجلس خبرگان قانون اساسی را نمی توانست اداره کند. شهید بهشتی تقریبا یا تحقیقا فهمیده بود که ایشان اصلا توانایی مدیریتی ندارد ولی منتهی ملاحظات خودشان را داشتند، ملاحظه امام و انقلاب را داشتند و سکوت کردند در مقابل آقای منتظری که بعدها قضایا روشن شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی من برایم موقعیت آقای منتظری عجیب بود که آن موقعیت را کسب کرده، در حالی که اصلا توانایی این کار را ندارد.

۲۱۴۲۱۲
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1244992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =