جهانگیری از آمادگی ستاد بحران چهارمحال و بختیاری مطلع شد

ایرنا نوشت: معاون اول رئیس جمهوری در تماس با استاندار چهارمحال و بختیاری از میزان آمادگی ستاد بحران این استان برای رویارویی با موج دوم بارش های هفته جاری مطلع شد.

 اسحاق جهانگیری روز شنبه هنگام برگزاری نشست هماهنگی ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در تماس با اقبال عباسی، در جریان روند آمادگی استان برای مقابله با سیلاب ها قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهوری در این تماس ، با قدردانی از تلاش های ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، بر آمادگی ۱۰۰درصد تجهیزاتی و نیروی انسانی در خصوص بحران بارندگی پیش رو تاکید کرد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این تماس اعلام کرد: ستاد مدیریت بحران برای موج دوم بارش ها آمادگی لازم را دارد. در این زمینه دو معاون استاندار برای مدیریت، در دو کانون اصلی بحران بارندگی استان شامل کوهرنگ و لردگان به صورت ویژه مستقر خواهند شد. تمامی ماشین آلات بخش دولتی و خصوصی در زمان بحران در اختیار فرمانداران است و فرمانداران نیز با تمام توان در ستادهای مدیریت بحران شهرستانها حضور دارند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت : برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی ناشی از بارش های پیش رو نسبت به شناسایی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز بخش های دولتی و خصوصی در شهرستان های استان اقدام تا در صورت نیاز بکارگیری شود. ستاد مدیریت بحران در این زمینه حق دارد از دستگاه های دولتی و بخش خصوصی امکانات لازم برای مقابله با بحران را دریافت و به محل بحران اعزام کند. باید با مدیریت صحیح، روستاهایی که در معرض رانش زمین و خطر سیلاب قرار دارند، جابه جا شود تا جان انسان ها به خطر نیفتد.

بدنبال بارش های سیل آسای هفته گذشته ۴ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف این استان وارد شد.موج دوم بارش ها در هفته جاری ساعت ۳ بامداد دوشنبه پیش بینی شده است. براساس پیش بینی سازمان هواشناسی موج دوم بارش های سیل آسا از اواخر یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ تا صبح سه شنبه ۱۳ ماه جاری در چهارمحال و بختیاری رخ می دهد.

میانگین بارش برای چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۰۰ میلیمتر به مدت ۴۸ ساعت پیش بینی شده که شدت آن برای برای روز دوشنبه پیش بینی شده است.در موج نخست بارش های سیل آسا در چهارمحال و بختیاری بیشترین بارش در شهرستان کوهرنگ یه میزان ۲۸۳ میلیمتر ثبت شد.

۲۱۴۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =