چرا اپل «ایرپاورِ» عرضه نکرده را به قتل رساند؟

علاقه‌مندان به محصولات لوازم جانبی اپل از شنیدن خبر عدم عرضه شارژر بی سیم ایرپاور/ Airpower شوکه شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، سپتامبر ۲۰۱۷ بود که اپل شارژر بی سیم مبتنی بر استاندارد «شی»/ Qi را معرفی کرد اما از آن زمان تاکنون این محصول را راهی بازار نکرد و حالا اعلام کرده است این محصول را هرگز راهی بازار نخواهد کرد.{لینک} {لینک}

بدین ترتیب ایرپاور نیامده به قتل رسید، آنهم توسط سازنده آن!

اما «استن هورازک» در پاپ ساینس جمله جالبی را تیتر کرد که شاید از روی جمله وی بتوان دلیل کشتن شارژر بی سیم را فهمید: اپل ایرپاور را کشت چرا که «یک محصول مرده نیامده» بهتر از «یک محصول بد عرضه شده در بازار» است.

واقعیت این است که بر اساس تعاریف اپل استانداردهای سطح بالا را برای محصولات خود تعریف می‌کند و ایرپاور در سال ۲۰۱۷ شاید محصول خوبی به نظر می‌رسید اما امروز نیازهای فناورانه مدیران اپل را تامین نکرده و محصولی با فناوری قدیمی محسوب می‌شود.{لینک}

قرار بود ایرپاور محصولاتی مانند آیفون، ساعت هوشمند اپل، هدفون بی سیم ایرپادز و ... را هم زمان و یک جا شارژ کند و برای هرکدام از این محصولات باید کمترین زمان را در نظر گرفت.

اپل قیمت محصول خود را نیز رسما منتشر نکرد اما ایرپاور هزینه‌ای معادل ۸۰ دلار را در بر می‌گرفت که در نهایت به قیمت ۱۵۰ دلار باید راهی بازار می‌شد.

امروز شارژرهای مشابه، به قیمت ۳۰ دلار راهی بازار شده‌اند و شاید بهتر از ایرپاور هم باشند، بنابراین محصول قدیمی با قیمت چند برابر شاید باعث می‌شد تا کاربران از اپل دل‌زده شوند.

بنابراین دور از ذهن نباید باشد که اپل تصمیم بگیرد ایرپاور را بکشد!

۵۶۵۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =