۷ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
آمریکا مانع کمک به سیل‌زدگان شد

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: آمریکا حساب های هلال احمر را مسدود کرده و با این اقدام عملا کمک رسانی از کشورهای دیگر به مردم سیل زده را مختل کرده است.

بهرام قاسمی گفت: با توجه به بلوکه بودن حسابهای هلال احمر هیچ شهروند خارجی یا ایرانی مقیم خارج نمی تواند کمکی به مردم سیل زده ارسال کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: این اقدام آمریکا در آستانه سالگرد خروج آمریکا از برجام نشان دهنده رویکرد ضد مردمی دولتمردان این کشور علیرغم شعارهای و ادعاهای مسخره آنهاست که می گویند تحریم ها بر ضد مردم ایران نیست و به نفع مردم ایران است.

قاسمی گفت: معمولا حتی در شرایط سخت و اضطراری تمام سیستم های بانکی مسدود نمی شوند و امکان ارسال کمکهای بشر دوستانه و انسانی به مردم از طریق نهادهایی مثل صلیب سرخ و هلال احمر فراهم می شود اما آمریکا در یک رویکرد ضد انسانی و ظالمانه تمام مسیرهای کمک رسانی به مردم سیل زده را مسدود کرده است‌.

وی ادامه داد: نهادهای امداد رسان مثل صلیب سرخ و هلال احمر در روزهای اخیر اعلام کرده اند نمی توانند کمک های خود را به هلال احمر جمهوری اسلامی ارسال کنند و به نظر می رسد آمریکا در صدد ممانعت از ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم سیل زده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: جامعه جهانی و سازمانهای بین المللی امداد رسان با این اقدام سبوعانه مقابله کنند.

قاسمی با اشاره به حجم بالای خسارات وارد شده به مردم سیل زده در استانهای مختلف اظهار داشت نهادهای امداد رسان داخلی و مردم تلاش می کنند خسارتهای وارد شده به مردم سیل زده را کاهش دهند ولی تاکنون هیچ کمک خارجی به صورت محسوس دریافت نشده و راهی برای این کمک رسانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: لازم است نهادهای بین المللی در این زمینه اقدامات عاجل انجام دهند، به ویژه در شرایط کنونی که کمبود برخی تجهیزات مانند بالگردها محسوس است و تامین این تجهیزات با مشکل مواجه شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: آمریکا باید پاسخگوی همه عواقب اقدام خود در ممانعت از کمک رسانی به مردم سیل زده ایران باشد.

قاسمی یادآور شد: مردم دلیر و از خود گذشته ایران این حوادث و خسارات ناشی از آن را به همت روحیه ایرانی و والای انسانی خود در یک همکاری و با پیوند دولت -ملت به پایان خواهند برد.

وی اضافه کرد: بدون هیچ چشمداشتی از آنانی که جان آدمی را هم ابزاری سیاسی برای اهداف نامقدس خود می دانند ، جهانیان و زمان قضاوت خواهند کرد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1246286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    23 15
    خدایی خودتونم بدکاری میکنید! چ دلیلی داره رئیس هلال احمر بعدازیک روز حضور در گلستان سریع بره رستوران منو باز سلف سرویس غذای چرب بزنه به بدن! این چ کاریه واقعاً!!! خوب اعتماد ازبین رفته. دیگه میگه کمک کنیم ازکجا معلوم همه کمک هابه تمام مردم برسه! شما اعتماد سازی کن حتی معترض ترین آدم به این دستگاه هم کمکشو میکنه.
  • Reza DE ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    88 22
    خوب زمانی که شما پرچم اون کشورها رو لگدمال مال میکنید چطور انتظار دارید در شرایط بحرانی کمک حال ما باشند .ما ایرانیها کلا پرتوقع هستم هر توهینی دوست داریم به کشورهای دیگه میکنیم ولی وقتی مشکلی برامون پیش میاد انتظار کمک هم داریم
    • شمس تبریزی IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      0 0
      دوست عزیز، کسی دنبال مال حروم آمریکایی ها نیست. دنبال اموال خودمان هستیم که در حسابهای بلوکه شده خودمان است
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      0 0
      مرگ بر امریکا و اسراییل خیلی بده ولی مرگ بر چین و روسیه واو نشون دهنده روشنفکریه خدای من
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      1 0
      صلیب سرخ مگه متعلق به کشور خاصیه؟ آمریکا یا اسراییل مالکش هستن؟
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    79 12
    امریکا هم خداییش نعمتی برا شماها
  • کوروش IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    90 9
    ما که خودمان به کشورهای سوریه و لبنان و یمن کمک میکنیم نیازی به کمک امریکایی ها نداریم!!!!
    • رضا IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
      0 1
      داداش کسی از آمریکا کمک نمیخواددددددد. آمریکا هلال احمر رو تحریم کرده که هیچچچچ کشوری نتونه به سیل زده ها کمک ارسال کنه.
  • AE ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    20 62
    امریکا کدخدای ده است، با کدخدا بستن راحتتر است... آنچنان رونقی ایجاد بکنم که اصلا به این ۴۵ تومن نیاز نداشته باشید
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    10 32
    واقعا اگه اینطور باشه خیلی پست هستند چون کمک به آواره و زلزله زده و سیل زده مهربانی هست و اصلا مردم بدون دفاع ربطی به سیاست های بین دولتمردان ندارن.
    • US ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      2 0
      زمانی که اون حجم از کمک رسانی به زلزله زده های بم از امریکا انجام شد و اوردن تا خود بم تحویل دادند چیکار کردید. سال بعد دوبار پرچم اتیش نزدید‌. پرچم هر کشور نماد ملیت و مایه افتخار مردمشه. شما با اتیش زدن پرچم به ملتشون توهین می کنید نه دولت. حالا نشستید سریع ناسزا رو گرفتید به سمت اونها. من به نوبه خودم حاضر نیستم کشورم به مردمی کمک کنه که برای پرچم و هویت ملی من احترام قائل نیست. حتی اگر در تنگنا باشند.
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    39 16
    شما کمک های خود مردم ایران رو سالم و کامل برسونید دست مردم سیل زده خارجی رو نمی خوان
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    18 52
    واقعا شرم برای مردم امریکا با این دولتی که دارند
  • mohammad US ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    82 4
    پس روسیه و سوریه کجا هستن؟
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    55 11
    مگه در کمک کردن به کشورهای دوست و برادر سوریه، فلسطین، یمن و جیبوتی و ... جلو نبودیم؟ الآن چند چند از خودمون عقبیم؟
  • شمس تبریزی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    0 0
    نیازی به کمکهای صلیبیون نداریم. راستی یه سوال دارم. در اینترنت جستجو کردم تا ببینم سردار سعید قاسمی برای ساخت مسکن سیل زدگان اقدامی کردن تا به شماره حساب ایشان در حد بضاعت کمکی کنم. هر چه بیشتر جستجو کردم چیزی نیافتم. اگر کسی به ایشان دسترسی دارد لطفا از ایشان بخواهد که همانطوری که در کرمانشاه آمدن پای کار، در اینجا هم اقدام کنند. خدا قوت یا علی مدد
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    0 0
    مرگ بر دولت امریکا
  • مهدی IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    خسارت انقدر زیاده که تمام کشورها باید کمک کنن
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    بهتر نیست فکری هم به حال زلزله زدگان کرمانشاه بکنید؟!
  • علی IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    انصافا کشورهای زیادی اعلام آمادگی کردن. حتی عربستان و امارات