هلال احمر: راه زمینی به معمولان لرستان نداریم، امدادرسانی هوایی صورت می‌گیرد

ایلنا نوشت: رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه راه زمینی هنوز ایجاد نشده، گفت: چنانچه امنیت شهر توسط بخشداری تامین شود امدادرسانی‌ها سریع‌تر انجام می‌شود.

مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات درباره نحوه امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده از سیل در استان لرستان گفت: دیروز و امروز از طریق بالگرد امدادرسانی‌ها را انجام داده‌ایم اما مسیر زمینی برای رسیدن به شهر معمولان بازگشایی نشده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ تخته چادر، ۵۰۰ بسته غذایی یک‌ماهه و ۷ هزار آب‌معدنی در شهر معمولان توزیع شده، تصریح کرد: تاکنون ۱۰ سورتی پرواز با استفاده از بالگرد هلال و نیروهای مسلح به این مناطق انجام شده و اقلام به مردم ارسال شده البته اگر مسیر باز شود سرعت امدادرسانی بالاتر می‌رود و ارائه خدمت بیشتر می‌شود.

رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه نیروهای امدادی با بالگرد به آن منطقه اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: کار بسیار سخت است و انتظارمان تامین امنیت از سوی بخشداری است اگر امنیت برقرار شود سرعت این انتقال‌ها بیشتر می‌شود.

سلیمی درباره توزیع اقلام دارویی در این مناطق گفت: توزیع اقلام دارویی حوزه تخصصی ما نیست اما برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از بالگردها اقلام دارویی را منتقل کرده‌ایم البته تیم‌های درمان اضطراری نیز از امروز از استان اصفهان و همدان و مرکزی با تجهیزات کامل در پلدختر و معمولان مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه از بامداد امروز راه زمینی با شهر پلدختر ایجاد شده، گفت: تریلی‌ها و خودروها از این طریق به شهر پلدختر اعزام شده‌اند تا اقلام بیشتری به مردم ارسال شود همچنین بالغ بر ۲۲۰ نفر نیروی امدادی در پلدختر حضور دارند ۵ اردوگاه ایجاد شده اما اولویت اول ما ایجاد اردوگاه‌ بیشتر برای توزیع اقلام است.

رییس سازمان امداد و نجات در پاسخ به این سوال که آیا از نظر اقلام مورد نیاز با کمبود مواجه هستیم، گفت: در شهرستان پلدختر در مجموع ۹ هزار و ۸۰۰ خانوار زندگی می‌کنند در حالی‌که اقلام ما برای ۱۵ هزار خانوار است بنابراین از نظر توزیع اقلام مشکلی در این منطقه وجود ندارد.

سلیمی با بیان اینکه تاکنون هیچ کشته‌ای در شهرستان پلدختر گزارش نشده، گفت: ۱۷ نفر در این مناطق مصدوم شده‌اند که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی درباره امدادرسانی در شهر خرم‌آباد نیز گفت: خرم‌آباد مشکلی نداریم و تقریبا پوشش کامل امدادی انجام شده است و شرایط شهر پایدار است آبگرفتگی جزیی در خانه‌های حاشیه رودخانه بوده که برطرف شده است.

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1246438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام چرا از طریق قایق و کشتی به صورت زمینی امداد رسانی نمیشه؟