سرپرست وزارت خارجه کشورمان در بازگشت از سفر سنگال با اشاره به موفقیت آمیز بودن این سفر تاکید کرد: در این سفر توافقات مهم و جدیدی در مسیر توسعه و تعمیق روابط حاصل شد.

علی اکبر صالحی سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی بمنظور گفتگو و تبادل نظر با مقامات دولت سنگال عازم این کشور شده بود ظهر پنجشنبه در بدو ورود به تهران در پاسخ به سوالی در خصوص نتایج این سفر گفت :‌ سفر به سنگال در چارچوب تحقق اهداف مورد نظر بسیار موفقیت آمیز بود. 

صالحی افزود: در دیدار رئیس جمهور و دیگر مقامات این کشور در خصوص همکاریهای دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی گفتگوهای مثبتی صورت گرفت. 

سرپرست وزارت خارجه در پایان این گفتگوی کوتاه تاکید کرد: در خصوص روابط دو جانبه پیرامون تحولات اخیر گفتگوهای صریح و سازنده ای داشتیم و ضمن بررسی روند روابط، توافقات مهم جدیدی در مسیر توسعه و تعمیق روابط حاصل شد.

به گزارش خبرآنلاین سنگال یک روز پس از برکناری متکی ، سفیر خود را از ایران فراخوانده بود.

پس از این اقدام برخی گمانه زنی ها نشان می داد که علت احتمالی فراخوانی سفیر از تهران به دلیل نگرانی داکا از جدایی‌طلبان داخلی است.

برخی ناظران سنگالی بر این باورند که «داکا» از این امر می‌ترسد که محمولۀ توقیف شده در نیجریه، برای شورشیان جدایی‌طلب در جنوب سنگال بارگیری شده باشد، افرادی که از 1983 در «کازامانس» در جنوب سنگال علیه دولت مرکزی طغیان کرده‌اند. 

پس از فراخوانی سفیر سنگال از تهران، وزارت خارجۀ سنگال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سنگال با این داوری که «توضیحات طرف ایرانی در مورد این موضوع قانع‌کننده نیست»، تصمیم گرفت تا سفیر خود را برای مشورت فراخواند.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =