۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
این ۲ رویا: منچسترسیتی و لیورپول

رقابت پایاپای لیورپول و منچسترسیتی با یک امتیاز فاصله در تاریخ لیگ برتر یگانه شده، ولی یگانه تر از آن تفاوت جایگاه دو تیم در این رقابت است.

سیتی می خواهد به رویای چهار گانه چنگ بزند و لیورپول ورای قهرمانی لیگ پس از ۲۹ سال انتظار عذاب آور به چیز دیگری نمی اندیشد. تاکنون هیچ تیم پرافتخاری مثل لیورپول دستش بیست و نه سال از قهرمانی لیگ دور نمانده... دو تیم روی کاغذ می توانند فصل را با فتح دو جام به پایان ببرند، ولی در رقابت کنونی، یک تیم می خواهد تاریخ فوتبال را ورق بزند و دیگری با شور و احساس پی تکرار گوشه ای از تاریخش افتاده.

نمونه های پرطپش دیگر فوتبال انگلیس طی یک فصل اینها بوده اند:

 ۱۹۶۴-۶۵: منچستریونایتد به دنبال اولین قهرمانی لیگ پس از فاجعه مونیخ و لیدز یونایتد در آرزوی کسب اولین قهرمانی اش. دو تیم ۶۱ امتیازی شدند و یونایتد با تفاضل گل بهتر قهرمان شد.

۱۹۸۰-۸۱: آستون ویلا به دنبال پایان ۷۱ سال انتظار برای کسب هشتمین قهرمانی لیگ و ایپسویچ در پی پایان انتظار ۱۹ ساله. ویلا قهرمان شد.

۱۹۸۵-۸۶: لیورپول و اورتون به دنبال فتح دوگانه لیگ و جام حذفی. لیورپول با دو امتیاز بیشتر قهرمان لیگ شد و در فینال جام حذفی هم اورتون را شکست داد.

۱۹۸۸-۸۹: پایان انتظار ۱۸ ساله آرسنال برای قهرمانی لیگ برابر لیورپول مدعی فتح لیگ و جام حذفی با گلی در واپسین ثانیه ها درون دروازه لیورپول.

۱۹۹۴-۹۵: بلکبرن به دنبال سومین قهرمانی پس از ۸۱ سال و منچستر یونایتد در پی تکرار سومین قهرمانی پیاپی. بلکبرن قهرمان شد.

۱۹۹۸-۹۹: یونایتد به دنبال سه گانه و آرسنال پی تکرار فتح دوگانه لیگ و جام حذفی. یونایتد با یک امتیاز بیشتر از آرسنال قهرمان لیگ شد و جام حذفی و لیگ قهرمانان را هم به چنگ آورد.

۲۰۰۷-۰۸: رقابت برای فتح لیگ و لیگ قهرمانان، یونایتد و چلسی را در فینال اروپایی هم به مصاف هم کشید. یونایتد فاتح هر دو جام شد.

۲۰۱۱-۱۲: منچستر سیتی و پایان ۴۴ سال انتظار برای قهرمانی لیگ در مصاف با یونایتد افتاده به دنبال بیستمین قهرمانی. سیتی در واپسین ثانیه ها جام را از آغوش یونایتد بیرون کشید.

۴۳ ۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =