۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
پارالمپیک ۲۰۲۰ با پیوست رسانه و کاسبی!

سایت کمیته پارالمپیک نوشت: کمتر از ۵۰۰ روز تا آغاز بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ به میزبانی توکیو باقیمانده اما می توان ادعا کرد که روی کره زمین، کسی نگرانی در این باره ندارد و خیال همه از همه چیز راحت است. همه می دانند که ژاپنی ها بلدند چه کار کنند و به راحتی از پس این رویداد برخواهند آمد.

همین الان نیز که این سطور به نگارش درمی آید؛ همه چیز مرتب و منظم است. حتی از حالا می توان زمان دقیق و مکان مشخص هر مسابقه را دانست و به راحتی، برای این بازیها آماده بود تا در دوره برگزاری، از ورزش لذت برد؛ اما باید از این نحوه برگزاری نیز درس گرفت و از کنارش به سادگی نگذشت.

چند روزی می شود که ماسکوت ورزشهای حاضر در بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ رونمایی شده است. این رونمایی را می توان نمودی از پیوند ورزش، رسانه و اقتصاد دانست که درآمدزایی قابل توجهی نیز برای چشم بادامی ها در پی داشته و خواهد داشت که ارقام آن نیز به زودی اعلام می شود.

از چند هفته قبل، تبلیغات گسترده رسانه ای توسط میزبان برای این رونمایی صورت گرفت و فضای جهانی را به خود جلب کرد. همین باعث شد تا افکار عمومی، چه ژاپنی ها که این روزها مشتاقانه رویدادها را پیگیری می کنند و چه ورزشی ها در گوشه و کنار جهان، چشمشان به توکیو و این اتفاق باشد. این نشان می دهد برگزار کننده با درک درست از قدرت رسانه، هر گامی را با یک برنامه دقیق و تبلیغاتی بر می دارد. اتفاقی که باید از آن درس گرفت!

اما این بازی رسانه ای و تبلیغاتی چه نفعی دارد؟ تبلیغ برای مدیران ژاپنی یا مسئولان کمیته بین المللی پارالمپیک؟ شاید این هم از دستاوردهای این اتفاق باشد؛ اما این حرکت رسانه ای به یک خروجی اقتصادی برای برگزار کننده می رسد که هزینه هنگفتی را تا کنون متقبل شده است. همراه با این اتفاق، عروسک ها، حقوق معنوی، محصولات دارای این برندها در حوزه های مختلف از خودکار تا لباس و محصولات چاپی و ... درآمدهای قابل توجهی را نصیب میزبان می کند.

در واقع، برگزار کننده توکیو ۲۰۲۰ با یک طراحی دقیق در مراسمی مانند رونمایی از ماسکوت های ورزشها، درآمد قابل توجهی را هدف گذاری می کند که منتهی به سودآوری چنین میزبانی ها و رویدادهایی می شود. البته، این بسته دارای ابعاد فرهنگی نیز هست که در بعد بدان اشاره خواهیم کرد. توکیو ۲۰۲۰، الگویی پیچیده و در عین حال ملموس و زنده از مدیریت همه جانبه نگر و حرفه ای در برگزاری رویدادی با این وسعت مخاطب و هوادار است. بیائید یاد بگیریم!

۲۵۵ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =