توضیح سلیمی درباره نحوه ورود مستقیم نامزدهای حوزه‌های تک نماینده به مجلس

فارس نوشت: سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت که با تصمیم کمیسیون و درصورت تصویب در چارچوب طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس کاندیداهای حوزه های انتخابیه ای که یک نماینده در مجلس دارند در صورت کسب ۵۱ درصد آرا در حوزه ی فرعی بدون توجه به رای استانی مستقیم به مجلس می روند.

اصغر سلیمی سخنگوی امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: فرمول نحوه ورود نمایندگان از حوزه های انتخابیه ای که در مجلس یک و دو کرسی دارند و حوزه های انتخابیه ای که بیش ۳ کرسی یا بیشتر در مجلس دارند با هم متفاوت است و پیشتر در جلسه علنی مجلس مقرر شد این موضوع مجدد در کمیسیون شوراها بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: در کشور ۱۷۴ حوزه انتخابیه تک کرسی و ۷۸ حوزه ۲ کرسی‌ای وجود دارد و برای آنها تصمیم‌گیری شد اما در مورد حوزه‌های انتخابیه ای که بیش از ۳ نماینده در مجلس دارند قرار شد در روزهای آینده جلسه ای با حضور نمایندگانی از کمیسیون، مرکز پژوهش‌های مجلس و دولت برگزار شود تا فرمول مناسب آن نیز مشخص شود.

وی افزود: هنوز شورای نگهبان نظرات خود را در مورد عدم امکان کاندیدا شدن نمایندگانی که ۳ دوره پیاپی سابقه نمایندگی دارند نداده و پس از تصویب نهایی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس و تقدیم آن نظر شورای محترم نگهبان به مجلس اعلام می شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: در جلسه فردای (دوشنبه) کمیسیون نیز قرار است طرح جامع مدیریت بحران با حضور نمایندگان شورای نگهبان بررسی و اصلاح شود.  

۲۳۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =