۱۶ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
برای سوپرمن عصر جدید!

مجری-تهیه‌کننده «عصر جدید» آنقدر باهوش هست که بزرگترین ایراد برنامه‌اش را هم بپذیرد و هم برای اصلاحش تلاش کند.

قبل‌تر هم نوشته بودم که «عصر جدید» احسان علیخانی یک ایراد بسیار بزرگ دارد و آن هم داوری است(اینجا) که ناگهان توی ذوق می‌زند، زیاد توضیح می‌دهد و گاه دنبال اظهار فضل است و خلاصه به نوعی وصله ناجور است حتی اگر بهترین استاد دانشگاهی باشد که مدیران سیما و یا شبکه سه می‌شناسند.

با این حال، برنامه یکشنبه شب «عصر جدید» یک سوپرمن باهوش داشت و آن هم احسان علیخانی بود؛ اگرچه خلاف قاعده یک مجری بی طرف در مسابقه، رفتار کرد و مثل یک مخاطب مدعی حرفش را زد حتی اگر داورش ناراحت شود.

بعد از اجرای پانتومیم اولین شرکت‌کننده‌ و چراغ قرمز سید بشیر حسینی که گویا خیلی دوست دارد دیگران دکتر صدایش کنند، احسان علیخانی علت رای قرمز را پرسید و «دکتر» در اظهاراتی عجیب و غریب گفت: با اینکه من دکترای ارتباطات دارم اما هیچ ارتباطی با این کار برقرار نکردم و اساسا دوره پانتومیم به سر آمده و الان عصر زبان است و نسل جدید این را نمی‌پسندد و تلویزیون جای پانتومیم نیست و این هنر ارتباطی با فرهنگ ما ندارد و پانتومیم نوعی بازگشت به عقب است و "قطعا" این هنر محبوب نسل جدید نیست و...

اگرچه سه داور دیگر به خوبی و دقیق پاسخ تشعشات(!؟) استاد دکتر را دادند تا مشخص شود ایشان زیاد با هنر و ارتباطات میانه‌ای ندارد، اما احسان علیخانی محکم ایستاد و با داورش، جدال کرد و دست آخر هم نظر او را نپذیرفت تا به عنوان یک مخاطب باهوش، جایگاه احسان علیخانی را حفظ کرده باشد و نه مجری بی طرف برنامه که بلد نیست رای قرمزش را توجیه کند!

اما برگ برنده برنامه دیشب احسان علیخانی، ابتدای برنامه بود که مجری روی سن از داوران پرسید: مردم گفته‌اند داوران این برنامه خودشان، چگونه استعدادشان کشف شده است؟ که در این بخش، همه درباره استعدادشان و زمان و مکان و چگونگی کشف‌ش سخن گفتند و داور مورد نظر هم توضیحاتی داد که پاسخ تمام انتقادها در آن وجود داشت. ایشان درس خوانده‌اند از ریاضی به علوم انسانی رفته‌اند و بعد در یک رشته خاص در یک دانشگاه خاص دکترا گرفته‌اند و اکنون دغدغه‌هایی دارند که دیگران ندارند؛ همین! 

به قول مهران مدیری در مرد هزار چهره: خیلی ممنونم!

امیدوارم آقای دکتر که بر اساس همین توضیحات روشن، به عنوان داور استعدادیابی یک برنامه مهم انتخاب شده، در کلاس‌های دانشکده صداوسیما، استدلال‌هایی از نوع دیشب در حوزه هنر و پانتومیم و ارتباطات به دانشجویان ارائه نکند که آنوقت برای نسل بعدی مدیران و برنامه‌سازان تلویزیون باید نگران شد!

اگرچه حضور ایشان فی نفسه مایه نگرانی استعدادهایی است که به «عصر جدید» دل بسته‌اند و ایضا تماشاگرانی که برنامه را می‌بینند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    63 6
    با توجه به اجرای بالای برنامه های نمایشی، اکروبات و ورزشی، جای یک کارشناس تخصصی ورزشی خالی بود ، به نظر من بهترین گزینه می تونه هادی ساعی باشه به چند دلیل، خودش ورزشکار حرفه ای رزمی بوده ، پرافتخارترین ورزشکار ایران در تاریخ المپیک بوده ، همچنین با اجرای تلویزیونی به عنوان کارشناس بیگانه نیست و فن بیان تقریبا خوبی و این اواخر حتی بازیگری رو هم تجربه کرده ، همه این موارد کافیه واسه داوری عصر جدید و هدر نرفتن ارزش کار استعدادها.
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
      39 5
      تنها وصله ناجور بشیر حسینی هست. خانوم نونهالی تو حیطه بازیگری و نقاشی و آقای عظیمی نژاد در حوزه موسیقی و آقای حیایی در زمینه بازیگری و ورزش های رزمی تخصص دارند.
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
      30 50
      من فکر میکردم تموم کسایی که میان اینجا کامنت میذارن حتی تلویزیون رو به برق هم نمیزنن چه برسه به اینکه بشینن برنامه هاشم نگاه کنن ولی مث اینکه اکثرشون با عشق و علاقه همین برنامه های آبکی تی وی رو میشینن تا آخرش پیگیری میکنن.حق هم دارن بنده خدا ها. یه لیسانس زورکی از دانشگاه آزاد گرفتن و 24 ساعت بیکار میچرخن و مجبورن وقتشونو یه جوری پر کنن.همشونم معتقد جای ما اینجا نیست و کم کمش باید الان آمریکا یا کانادا باشیم
    • مهدی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
      46 8
      الان فاز خودت چیه ؟ مشکلت با علیخانیه یا کسایی که لیسانس گرفتن ؟ لابد خودتو علامه دهر میدونی و 24 ساعته سرکاری ؟ واقعا هم که سرکاری !!!
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    84 8
    علیخانی حرف دل ما رو زد...خب میخوای رای قرمز بدی، بده برای چی الکی میخوای دلیل علمی بیاری؟؟ بگو نپسندیدم چرا حرف الکی میزنی که مردم دوست ندارن و دوران پانتومیم گذشته و از این حرفا؟؟!
  • سینا IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    54 5
    کاش اون بخش معرفی خودشو بذارین رو سایت...درباره استعدادش حرف زد/ فیلمش عالیه
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    26 66
    مشکل شما اعتقادات این فرده و الا همه ی داورها یه جوری دنبال اظهار فضل هستند...
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
      6 1
      اشتباه نکن دوست عزیز بحث انتقاد نیست بحث خود بزرگ بینی و خود شیفتگیه آقا بشیر خودمو نه که دکتر هم بهش میگن.
  • محمد IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    68 15
    دانشگاهی که این آقای دکتر ازش مدرک گرفته خودش به تنهایی گویای مدل فکری ایدئولوژی و توانایی هاشونه.
    • JP ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
      3 2
      خوشم اومد مخصوصا از آخرش "..و توانایی هاشونه." این توانایی مد نظرتون و همه ما داریم اما برخی از ما نابغه ایم تو اون زمینه که البته ظاهرش خیلی مشمئز کننده میشه همین میشه که برای این نبوغ جناب " دکتر " این مقاله با این همه کامنت نوشته شده
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    37 2
    واقعا مثلا یک مورد تردستی بود که آقای شرکت کنند لیوانها را روی کارد نگه داست خانم نونهالی می گویند نفسی به راحتی کشیدی پس من چراغ قرمزت میدم. من که شاخ در آوردم طرف یکار نفسگیر داره انجام میده که خیلی انرژی می گیره می خوای چکار کنه نفسش را حبس کند خفه شه اونجا.
  • محمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    18 6
    زنده باد علیخانی!!!! حتما شوخی می کنید، این جور کارها فقط برای جذب مخاطبه که بعدا تو سایتها و صفحات مجازی بزنن دعوای علیخانی و داور و گرنه در صورتی میتونستید چنین تیتری بزنید که از اول داورهای درست انتخاب می‌کرد نه اینکه این آقا را برای اینکه استاد رییس شبکه سه بوده بیاره بکنه داور برنامه
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    10 6
    من منتفرم
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    41 8
    آقای بشیر حسینی استدلالی بسیار سست و بی پایه داشت. نکته عجیب دیگر این بود که ریشه سینما را به ایران نسبت داد. همونطور که چند شب پیش ریشه نمایش شیر و اژدهای چینی را به ایران نسبت داد. فهمیده ام که تکلیفشان با فرهنگ و تاریخ ایران مشخص نیست. گاهی تو سر فرهنگ و تاریخ خودمان میزنند و هر چه داریم را مدیون و مرهون کشورهای عرب زبان منطقه میدانند و گاهی که بحث مقایسه ایران با غرب و شرق میشود ریشه همه چیز را ایرانی میدانند!!. آقای عظیمی نژاد هم در مورد آکروبات باز آخر هم اشتباه کردند و نظر شخصی خودشون رو اعمال کردند. خوب اگه شما از ژانگولر بازی خوشت نمیاد دلیل نمیشه کیفیت کار طرف رو زیر سوال ببری!!
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
      12 5
      ایشون مثل کسانی که ایشون را هیات علمی دانشگاه کردند فکر می کنند ایران رکن اصلی کل دنیاست
  • سامان IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    20 3
    یادمون نره، دکتر دوست صمیمی آقای مدیر شبکه 3 هستند!!! سالیان سال هست که با هم دوست جون جونی هستند، ایشان به نوعی داور سفارشی هستند... امان از ما!!! امان...
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    7 4
    تنها دکتر این مملکت ایشون هستن و بس.....
  • بینام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    9 4
    بنظر من داوران هیچ کدوم در حد خودشان نیستند ،،،،جاهایی که سر در نمیارند بی جهت به شرکت کننده گان رای منفی میدهند چون واقعا فهم ان رشته را ندارن ...از همه بدتر ایشون ...واقعا این برنامه بیشتر درجهت سرکوب استعداد های ایرانی است نه در جهت شکوفایی ................
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    5 3
    هر چیزی رو به اسم هنر نباید به خورد مردم داد . بعد از هنر های واقعی محرومشان کرد . و این تحجر رو روشن فکری نامید
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    9 4
    واقعا باعث تأسف هست كه دكتر درباره يك هنر جهاني كه از واحدهاي پايه‌اي رشته‌هاي مرتبط با هنرهاي نمايشي است و علاقه‌مندان و عاشقان خاص خود را هم دارد، اي چنين بي پروا نظر مي‌دهد. من دكتر نيستم ولي به عنوان كسي كه هم در رشته بازيگري و هم در رشته ارتباطات تحصيل كرده‌ام، اظهار نظر دكتر را مايه تأسف مي دانم. اي كاش عليخاني يه كار اساسي كنه...
  • علی وفایی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    7 10
    برای مردم سطحی و احساسی که هیچ تخصصی ندارند و هیچ چیزی برای گفتن ندارند قطعا نظر سه تا سلبریتی بدون تخصص خیلی احساسی تر و دلچسب‌تر از نظر یک متخصص و کاربلد هست. اگر یک نفر تو این داورها باشه که چیزی بارشه و میتونه از همه نظر یک اجرا رو آنالیز کنه و نظر تخصصی بده همین سید بشیر هست بقیه که کارشون بازی کردن و گیتار زدن بوده.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    2 4
    ای باریکلا...ها ماشالا...(به سبک نون خ) این بنده خدا اگر کمتر نظر بده، خیلی هم داور خوبیه؛ اشکالش فقط زیاد توضیخ دادنه
  • الف IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    5 3
    هر نظری نباید لزوما علمی باشه هر داوری هم همه اظهاراتش علمی نیست/ بپذیریم که داوری اصولا سلیقه هم توش دخالت داره
  • AE ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    5 2
    چه متن پر عقده ای بود.اوکی با بشیر حسینی مشکل داری داشته باش ولی انقدر تابلو جار نزنش بزرگوار.تشعشعات یعنی چی؟یعنی اینهایی که گفتی تشعشعات خودت بود؟