۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کاهش روان‌آب در سطح استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت:  برغم بارش های چند روز اخیر در ورودی آب سدها، با کاهش رواناب ها روبرو هستیم و امیدواریم با ذوب شدن برف در ارتفاعات بخش قابل توجهی از این کمبود برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، اصغر سلیمان زاده از کاهش سطح رواناب ها در بسیاری از نقاط این استان از جمله بالادست سد یامچی خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سد یامچی نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت میلیون متر مکعب کسری دارد، اظهارداشت: با بارش های پیش بینی شده و همچنین ذوب شدن برف ها در ارتفاعات این مشکل برطرف شده و حجم آب این سد نیز برای ماه های آتی افزایش می یابد.

سلیمان زاده بر لزوم آمادگی در برابر سیلاب تاکید کرد و گفت: برخی از نقاط حادثه خیز رودخانه های استان با کمک مسئولان مرتفع می شود تا در موقع بحران احتمالی سیل دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروهای قضایی و انتظامی استان با متجاوزان به حریم و بستر رودخانه ها برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در کنار برخورد با متجاوزان به حریم و بستر رودخانه ها، اقدامات مناسبی برای لایروبی و آزادسازی حریم رودخانه های استان انجام شده و این اقدامات تداوم خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز، جلوگیری از کشت برنج در برخی نقاط استان ، تقلیل منصوبات و نصب کنتورهای هوشمند را از دیگر برنامه های شرکت در سال جاری ذکر کرد و گفت: تعدادی از طرح های مهم سدسازی امسال بهره برداری شده و تحول بزرگی در توسعه استان ایجاد خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =