این رسانه آمریکایی توضیح داد: نمایشگاه خودرو شانگهای به طور سنتی به عنوان سکوی پرتاب درباره توان بازار خودرو چین به شمار می آید.
در سال ۲۰۱۸ فروش خودروهای جدید در چین که بزرگ ترین بازار خودرو جهان است، برای اولین بار در چند دهه گذشته با کاهش روبرو شد.
بر اساس این گزارش، در ۲ ماه اول سال جاری میلادی، فروش خودرو سواری در چین با ۱۸ درصد کاهش به سه میلیون و ۲۴۰ هزار دستگاه رسید.
همچنین میزان فروش خودروهای شاسی بلند و کراس اوور (شاسی بلند متوسط) در ماه فوریه (بهمن- اسفند ۹۷) دستکم ۱۹ درصد کاهش یافت.
** رشد استقبال از خودروهای دارای سوخت غیر فسیلی
گرچه تشدید تنش های تجاری میان چین و آمریکا، مشکلات اقتصادی را در این کشور آسیایی سبب شده است اما میزان فروش خودروهای برقی در چین در ۲ ماه اول سال جاری میلادی، با رشد ۲ برابری به ۱۱۴ هزار دستگاه رسید.
در این مدت میزان فروش خودرو برقی پلاگین هیبرید که از برق حاصل از باطری و بنزین استفاده می کند، نیز دستکم ۹۹ درصد افزایش یافت.
البته اکنون خودروسازان با یک طوفان کامل ناشی از تعیین عوارض گمرکی، سقوط تقاضا و کاهش شدید خرید خودروهای دیزلی در بازار حساس چین روبرو شده اند.
این عوامل موجبات ایجاد تزلزل را در این تجارت فراهم ساخته است.
۲۲۶۲۲۶
نظر شما