وزیر خارجۀ ترکیه در کنار وزیر خارجۀ روسیه بر حق تمامی کشورها برای استفادۀ صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین روز جمعه وب‌سایت «تودی‌ز زمانToday's Zaman» نوشت: وزیر خارجۀ ترکیه ضمن تأکید بر حق تمامی کشورها برای استفادۀ صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، از ایران خواست تا تضمین‌هایی ارائه دهد که در پی تسلیحات هسته‌ای نخواهد رفت. 

این روزنامۀ ترکیه‌ای نوشت: «داووداغلو» این اظهارات را در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با وزیر خارجۀ روسیه گفت. 

العربیه و شایعه‌سازی در آستانۀ نشست استانبول 
«زمان» در گزارش خود به نقل از شبکه خبری «العربیه» نوشت: ایران طرحی برای غنی سازی اورانیوم در خارج از خاک خود پیشنهاد کرده است.

این شبکۀ وابسته به دولت عربستان، ادعا کرد: در حقیقت می‌توان گفت این طرح همان طرح پیشنهادی غرب برای تبادل اورانیوم غنی‌سازی شده با غلظت پایین با اورانیوم غنی‌سازی شده با غلظت بالاست، که پیشتر از سوی ایران رد شده بود. 

«العربیه» افزود: ایران پیشنهاد داده در مقابل تحویل 1000 کیلوگرم اورانیوم غنی‌سازی شده با غلظت پایین، 40 کیلوگرم اورانیوم غنی‌سازی شده با غلظت بالا تحویل بگیرید. 

«علی باقری» معاون مذاکره کنندۀ هسته‌ای ایران در پاسخ به «زمان» در مورد خبر «العربیه» گفت: در این باره چیزی نشنیده‌ام. «زمان» به نقل از یک مقام ایرانی دیگر در استانبول نوشت: پیشنهاد جدیدی وجود ندارد. این چیزی است که رسانه‌های غربی ساخته و پرداخته‌اند. چرا باید چنین چیزی پیشنهاد دهیم؟

ترجمه: رضا دانشمندی
/30117 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =