اختصاص بخشی از حقوق اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد شهرکرد برای کمک به آسیب‌دیدگان از سیل

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از اختصاص بخشی از حقوق دانشگاهیان برای کمک به خانواده های آسیب دیده از سیل در استان های خوزستان، لرستان و گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر مظاهر نیکخواه در نشست صمیمی و دیدار نوروزی با استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با اشاره به حدیثی گهربار از حضرت علی (ع) که می فرمایند: "اگر پرده ها کنار زده شود به یقین من هیچ چیز اضافه نخواهد شد" گفت: اگر یقین ما بر این باشد که خداوند متعال در همه احوال ناظر بر اعمال ماست؛ به یقین شیوه ای مناسب و بهتر را برای خدمت به خلق در نظر خواهیم گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید و مصوبه هیأت رییسه دانشگاه، کمک های جمع آوری شده کارکنان و استادان برای سیل زدگان استان های خوزستان، لرستان، گلستان و حتی چهارمحال و بختیاری صرف خرید محصولات کارخانه های تولیدی در استان چهارمحال و بختیاری می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی است، افزود: با توجه به تأکید هیأت موسس و رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور مبنی بر کمک همه جانبه به سیل زدگان، این دانشگاه با هماهنگی های به عمل آمده با استانداری و ستاد بحران استان، آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در اختیار کمک به هم نوعان مناطق سیل زده کشور اعلام کرده است.

دکتر نیکخواه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد همچنین در ایام نوروز با هماهنگی با بیمارستان کاشانی شهرکرد، آمادگی خود را برای اسکان همراهان هموطنان بیمار در خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی اعلام کرده بود.

وی در پایان با قرائت این بیت شعر که "شکرانه بازوی توانا    بگرفتن دست ناتوان است" تصریح کرد: کمک شما دانشگاهیان در حقیقت همان قرض الحسنه ای است که خداوند متعال وعده آن را در کلام خود داده است و به عنوان یک دلجویی به هم نوعان خود می کنید و مطمین باشید که پاداش این کار خیر هم در این دنیا و هم در آخرت نصیبتان می شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این دیدار نوروزی ضمن تبریک اعیاد مبارکه مذهبی و ملی و همچنین سال نو به تمامی کارکنان و استادان گفت: رشد و توسعه دانشگاه یک تکلیف بزرگ است که مسئولین دانشگاه باید برای کمک به جامعه این فرصت را در اختیار استادان و کارکنان قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا قاسمی نژاد افزود: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در بین مراکز آموزشی استان چهارمحال و بختیاری از نظر جمعیتی یک خانواده بزرگ است و رتبه اول را داراست، انتظار می رود در بحث کمک رسانی به هم نوعان خود در مناطق سیل زده کشور، رتبه اول را هم به خود اختصاص دهیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "سال رونق تولید" بیان داشت: در سال جدید باید تمام تلاش ما در راستای تجاری سازی علم و تولید محصول باشد و بتوانیم با بکارگیری امکانات و ظرفیت های دانشگاه در بحث رونق تولید حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سال جدید سعی کنیم حس همکاری، حس برادری و حس با هم بودن را بیشتر تمرین کنیم و در نظر داشته باشیم این اتفاقاتی که در ابتدای سال افتاد گوشزدی بود که باهم و درکنار هم باشید و به دیگر کمک کنید که البته مردم تا الان حس نوع دوستی و کمک به هم نوع را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد: در سالی که به ولادت انوار مقدسه اهل بیت عصمت و طهارت مزین شده است بتوانیم سیره اهل بیت را در زندگی فردی، اجتماعی و علمی و حتی سیاسی و اقتصادی خود جاری سازیم و با درس گرفتن از سیره اهل بیت (ع) بتوانیم در این دنیا جز اهل نجات باشیم.

اضافه می شود: در ابتدای این نشست در فضایی صمیمی، اعضای هیأت رییسه دانشگاه با استادان و کارکنان دیدار کردند و سال جدید را به یکدیگر تبریک و شاد باش گفتند. همچنین معاونین قسمت های مختلف دانشگاه با ایراد سخنانی سال نو را به همکاران تبریک گفتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1248211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    0 0
    همه کارمندان دانشگاه موافق این نوع کمک کردن نیستند چرا که این کار به نوعی دست کردن در جیب کارمند است و کار درستی نیست.