رویکرد نوین در اجرای پروژه‌های آب‌رسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون عمرانی خود، از پروژه های آبرسانی در شهرستان های کهگیلویه و گچساران و نقاط آسیب دیده ناشی از باران در این شهرستان ها بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، فیض اله پاسره در حاشیه بازدید از مجتمع های بزرگ آبرسانی باباکلان، دهدشت غربی و پروژه های آبرسانی در گچساران، اظهار داشت: امروز در اجرای پروژه های آبرسانی روستایی تکیه ما تنها بر بخوردار کردن روستاها از آب نیست، برای ما مهم است هم آب سالم و با کیفیت به مردم برسد و هم در اجرای پروژه ها منطقی و کم هزینه ترین مسیر و بهترین تجهیزات رعایت شود.

پاسره گفت: اگر در گذشته از هر مسیری برای آّبرسانی استفاده می شد و گاهاً زمین های زیادی از مردم هم در این میان دچار خسارت می شد، و یا از تجهیزاتی نامرغوب استفاده می شده اما در این دوره سعی ما بر واگذاری خریدها به بخش خصوصی برای افزایش نظارت ها و تدوین راه هایی برای کاهش هزینه و زحمت مردم بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: در تعداد معدودی از پروژه ها شاهد افزایش زمان بهره برداری هستیم، این زمان برای اطمینان ما از اجرای با کیفیت کار و البته نصب و تجهیزات مدرن و با کیفیت برای مردم است، چرا که معتقدم حالا که پول بیت المال در اختیارمان است، باید عمران و آبادی را با نگاه بلند مدت و با عمر قابل توجهی اجرایی کنیم.

وی افزود: در همین مجتمع آبرسانی بابا کلان یک سوم از جمعیت روستایی گچساران بالغ بر ۱۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد، امروز با ایجاد مخزن ها و سیستم جدید طراحی شده ما آب بسیار با کیفیت، پر فشار و پایداری با هزینه کمتر و مدیریت بهتر به مردم روستاهای این مناطق می رسانیم.

پاسره ادامه داد: مجتمع آبرسانی دهدشت غربی نیز در سکانس پایانی است و با تکمیل این پروژه ۳۰ میلیاردی قریب به ۱۵ روستا با جمعیتی بیش از ۲ هزار نفر برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل آبفای روستایی با اشاره به آُسیب های سیل اخیر، خاطر نشان کرد: بارش های سیل آسای اخیر قریب به ۴۵ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی روستاها خسارت وارد کرد، بخش زیادی از ایرادات مرتفع شده است و آب عمده روستاهای آسیب دیده با تلاش همکاران ما برقرار شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1249117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =