وقتی دورزدن به نیمکت‌ها می‌رسد؛ تحریم‌ بلای جان شفر و برانکو!

دنیای ورزش تورنتو نوشت: تحریم‌های بین المللی مسیر سختی را مقابل فوتبال ایران قرار داده است. مسیری که از پرداخت حقوق‌ها تا دریافت پاداش‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

در یک سال اخیر هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس از تحریم ها ضرر نکرده است. شاگردان برانکو حدود 600 هزار دلار پاداش حضور ستاره هایشان را در جام جهانی را دریافت نکرده اند و رقمی در حدود یک میلیون دلار هم از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلب دارند. همه این بدهی های مدیران فوتبال جهان به سرخ ها باعث شده تا بحران مالی، بزرگ ترین  دغدغه مدیران پرسپولیس باشد. برانکو بخش بزرگی از حقوقش را از باشگاه نگرفته است و همین کافی است تا جدایی او از پرسپولیس، نگرانی جدیدی باشد برای تیمی که برای ماندن در بهترین دورانش، نیاز به حضور سرمربی کروات دارد.
چرا پرسپولیس نمی تواند پول هایش را بگیرد؟ چون کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل تحریم های بین المللی، نمی تواند این ارقام را به حساب رسمی باشگاه ها واریز کند و تنها راه دریافت آن، آوردن چمدان های بزرگ پول به تهران است. منصور عظیم زاده پیش تر گفته بود حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا می تواند به خوبی این فضا را مدیریت می کند. این تحریم ها در سازمان ملل هم به رسمیت شناخته نشده است. تاج می تواند این حقیقت را به کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور شود و پول ها را غیرمستقیم به حساب باشگاه ها برساند. کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا می توانند طلب باشگاه ها را به بدهکاران آنان پرداخت کنند و بدین ترتیب پول زندانی شده فوتبال ایران، آزاد خواهد شد.
اتفاقی که برای تاج عجیب نیست. او پیش تر پول کارلوس کی روش را هم به همین شکل به او رساند. نهصد هزار دلار سرمربی سابق تیم ملی ایران از سوی فیفا به حساب او منتقل شد. اما چرا کی روش از فدراسیون شکایت کرد؟ چون پول هایی که در گذشته به طور مستقیم به او واگذار شده بود، آغازگر بلوکه شدن همه حساب های بانکی اش بود. این اتفاق برای مارکوس نیومایر هم رخ داد. مهاجم آلمانی استقلال به دلیل دریافت پول از حساب های ایرانی، همه دسترسی های بانکی اش در آلمان و سوییس را از دست داد. این دقیقا همان ترسی است که به جان برانکو هم افتاده است. سرمربی پرسپولیس می داند اگر حقوقش را از خود باشگاه بگیرد، حسابش مسدود می شود. این نکته برای وینفرد شفر هم صادق است.
حتی در تبریز هم بازیکن های خارجی تراکتور، حقوقشان را از حساب های ارزی ترکیه دریافت می کنند. در واقع مسئولان تراکتور برای آن که حساب مالی آن ها دچار مشکل نشود، پول ها را راهی ترکیه می کنند و از آن جا به حساب بازیکنان غیر ایرانی شان واریز می کنند. اتفاقی که امیدواریم منجر به پولشویی نشود.

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1249240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =