کانال‌های یوتیوبی کودکان را چه کسانی می‌سازند؟

کانال‌های مختص کودکان در یوتیوب دهها میلیون دلار از بابت تبلیغات به جیب می‌زنند، اما سؤالی که مطرح‌شده این است که مالکان این کانال‌ها چه کسانی هستند؟

به گزارش خبرآنلاین، شاید ویدئوی کودک در وان حمام که ملودی baby shark را می‌خواند، دیده باشید. این ویدئو در کانال CoCoMelon بیش از 1.4 میلیارد بار دیده‌شده و مالک کانال میلیون‌ها دلار به جیب زده است.{لینک}

10 ویدئوی برتر کودکان در یوتیوب نیز با محتوای اسباب‌بازی‌های معروف و موضوعات کودکانه هستند.

«یوری کوه» و «بتسی موریس» در مقاله‌ای در وال‌استریت واقعیت این است که یوتیوب مشخصات مالک کانال‌ها را آن‌طور که باید، تعریف نکرده و به همین دلیل نمی‌توان فهمید چه کسی یا کسانی پشت این‌گونه کانال‌ها قرار دارند.

طبق قوانین یوتیوب، نیازی به دانستن هویت محتواسازان به‌صورت گسترده نیست. حتی معلوم نیست از چه کشوری هستند.

در این مقاله آمده است بسیاری از محتوای ویدئویی کودکانه با عروسک‌های باربی و ... با زبان روسی هستند و ارتباطی به آمریکا ندارند.

گوگل یوتیوب را در سال 2006 خرید و به‌عنوان سایت ویدئویی آنلاین هرکسی قادر به آپلود ویدئو در آن است.

حالا مقامات و مسئولین در تلاش‌اند تا برای یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی ویدئویی قواعدی را تعریف کنند تا مسئولیت اجتماعی بیشتری در قبال ایجاد شود.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1249311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =