ارائه خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد به سیل‌زدگان لرستان

رئیس اداره خدمات مشاوره و پیشگیری کمیته امداد از استقرار ۲۲ مشاور از استان‌های کرمانشاه،لرستان،تهران و اصفهان در مناطق سیل‌زده پل‌دختر و معمولان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مژگان السادات مهدیون، رئیس اداره خدمات مشاوره و پیشگیری کمیته امداد از استقرار ۲۲ مشاور در مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد و افزود: مرحله اول ارائه خدمات مشاوره‌ای از تاریخ بیست فروردین لغایت چهارم اردیبهشت آغازشده است.

وی به‌ضرورت مداخلات روان‌شناختی در زمان بروز حوادث ناگهانی اشاره کرد و گفت: اقدامات مشاوره‌ای انجام‌شده در مناطق سیل‌زده با شناسایی افراد آسیب‌دیده و انجام مداخلات روان‌شناختی به گروهای هدف انجام می‌شود.

ابراز همدلی و همدردی با آسیب دیدگان

رئیس اداره خدمات مشاوره و پیشگیری کمیته امداد به موضوعات مطرح‌شده در مداخلات روان‌شناختی پرداخت و تصریح کرد: کمک به تغییر نگرش مددجویان مبنی بر قابل پیش‌بینی نبودن حادثه و ارزیابی واقع‌بینانه با حوادث طبیعی، شناسایی و ارجاع اورژانسی افراد نیازمند به خدمات کلینیکال به کلینیک‌های مرکز مشاوره، ارتقا سطح تاب‌آوری مددجویان و القا موضوع صبر در برابر مصائب، ارائه راهبردهای کاربردی و اجرایی برای توانمندسازی فکری ، ابراز همدلی و همدردی با آسیب دیدگان و... ازجمله برنامه های مشاوران اعزامی می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1249535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =