۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
کاهشی چشمگیر استخراج نفت و گاز در پارسال

تسنیم نوشت: بررسی جزییات گزارش رشد اقتصادی نشان می‌دهد، رشد استخراج نفت و گاز در فصل سوم سال ۹۷ روند معکوس پیدا کرده است.

 جزییات گزارش رشد محصول ناخالص داخلی و ارزش افزوده رشته فعالیتهای اقتصادی کشور به قیمت ثابت سال ژایه ۱۳۹۰۲ نشان می‌دهد، در حالی که رشد استخراج نفت وگاز طبیعی در فصل دوم سال ۹۷ حدود ۰.۶ درصد بوده به یکباره این عدد در فصل سوم سال قبل به منفی ۳۳ درصد کاهش یافته است. بر این اساس  سهم سایر معادن نیز در این فصل با کاهش منفی ۱.۳ درصدی رو به رو شده است. رشد زیر گروه صنعت نیز در فصل زمستان ۹۷  منفی ۹ درصد بوده است. به این ترتیب کل گروه صنعت و معدن در فصل زمستان رشد منفی ۲۱.۴صدی را تجربه کرده است. لازم به ذکر است در فصل مذکور فعالیتهای مالی و بیمه نیز با رشد منفی ۱۲ درصد مواجه شده است.

گفتنی است،  محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۷ به رقم ۵۴۱.۳ هزار میلیارد تومان با نفت و ۴۳۰.۳ هزار میلیارد تومان بدون احتساب نفت رسیده است.

بر این اساس، در حالیکه رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با احتساب نفت ۵۶۲.۷ هزار میلیارد تومان و بدون نفت ۴۳۸.۷ هزار میلیارد تومان بوده که نشان از رشد منفی  ۳.۸ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و منفی ۱.۹ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۷ دارد.

۲۲۶۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1250081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =