خسارت سیل به ۵ هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد لرستان

مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور گفت: سیل به پنج هزار واحد مسکن مددجویان امداد در لرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابراهیم بازیان در بازدید از مناطق سیل‌زده لرستان با اشاره به خسارت سیل به منازل، منابع و زیرساخت‌ها گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد در ۱۴ استان آسیب‌دیده که بیشترین آسیب‌ها مربوط به لرستان و خوزستان است.
وی با اشاره به خسارت‌های وارده به منازل مسکونی مددجویان تحت حمایت استان لرستان گفت: با توجه به بررسی و کارشناسی به‌عمل‌آمده تاکنون ۵ هزار واحد آسیب‌دیده که از این تعداد ۱۵۰۰ واحد تخریب کامل و ۳۵۰۰ واحد نیاز به تعمیرات دارد.
مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به ادامه ارزیابی کارشناسان این نهاد در روستاهای فاقد راه گفت: بررسی‌ها در زمینه آسیب ساختمانی ادامه خواهد داشت.
آغاز عملیات تعمیر مسکن از هفته آینده
وی با اشاره به خسارت سیل در استان‌های شمالی کشور نیز گفت: هرچند گزارش‌ها فعلاً قطعی نیست ‌و راه زمینی بعضی روستاها هنوز بسته است ولی پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار واحد مسکن مدد جویان کشور مورد آسیب و تخریب قرار بگیرد که از این تعداد ۲۰ هزار واحد تعمیرات جزئی و حمام و سرویس بهداشتی، دیوارهای حائل و... است و ۱۰ هزار واحد هم باید مورد تخریب و بازسازی قرار بگیرد.
ابراهیم بازیان بابیان اینکه در استان‌های شمالی مثل خراسان شمالی، مازندران و گلستان، کار تعمیرات را شروع و از مرحله ارزیابی نیز عبور کرده‌ایم اظهار امیدواری کرد که ظرف هفته آینده هم تعمیرات در لرستان آغاز شود.
مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به قرار گرفتن برخی از  منازل در مسیر رودخانه‌ها و لزوم جابه‌جایی این منازل گفت: به‌محض جابه‌جایی و تثبیت مکان مناسب برای ساخت و ساز از سوی مدیران برنامه ریز شهری، کمیته امداد آمادگی دارد آن ۵ هزار واحد را که بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحدش ساخت منازل شهری و روستایی بود، انجام دهد.

احداث ۶ ماهه منازل مسکونی
وی افزود: برنامه زمانی ما ۳ الی ۹ ماهه است و بخشی که مربوط به تعمیرات است ۳ ماهه در کل کشور انجام می‌دهیم و بخشی که مربوط به احداث منازل شهری و روستایی است حداکثر ۳ الی ۶ ماه یعنی تا قبل از دی‌ماه، انجام می‌گیرد و از تسهیلات و بلاعوض دولت هم به نحو مناسبی استفاده می‌کنیم و کمک‌های مکمل را هم برای تکمیل و تجهیز ساختمان مددجویان خواهیم داشت.
وی افزود: در بحث اسکان موقت مدد جویان هم برحسب تدابیر استانی، اگر نیاز به اسکان موقت باشد تا آماده شدن ساختمان مسکونی، همکاری لازم را خواهیم داشت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1250461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =