نخستین تحرک نظامی «اون» پس از مذاکره با ترامپ

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رهبر کره شمالی برای نخستین بار در پنج ماه گذشته در دیداری غیرمنتظره از یک واحد نظامی هوایی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز سه‌شنبه برای نخستین بار در پنج ماه گذشته از تمرین خلبان‌های جنگی واحد شماره ۱۰۱۷ نیروهای هوایی و ضد هوایی ارتش خلق کره بازدید کرد.

او پس از دیدار خلبان‌های جنگنده‌هایی که همه عملیات هوایی «دشوار و پیچیده» را انجام می‌دهند، از وضع عالی و آمادگی نیروها ابراز خرسندی کرد.

به نظر می‌رسد این بازدید غیرمنتظره بوده، زیرا خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد بازدید کیم جونگ اون از این واحد نظامی حین عبور از این منطقه صورت گرفته است.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی، از آنجا که نبرد در زمینه هوایی و ضد هوایی بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود، بازدید ناگهانی از آمادگی منظم واحد نظامی اهمیت دارد.

مقامات رسمی حزب کار از جمله چو ریونگ-هائه، فرد شماره دو کره شمالی که به تازگی به عنوان معاون کمیسیون امور دولتی انتخاب شده است، کیم جونگ اون را در این بازدید همراهی کردند.

این بازدید نخستین فعالیت نظامی کیم جونگ اون در پنج ماه اخیر بود که رسانه‌های کره شمالی آن را پوشش دادند. رهبر کره شمالی پیش از این در ماه نوامبر در آزمایش یک سلاح پیشرفته تاکتیکی شرکت کرده بود. کیم در ماه فوریه نیز تنها به منظور سخنرانی به مناسبت سالروز تأسیس ارتش خلق کره به وزارت نیروهای مسلح رفت.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1251032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =