درآمدهای میلیاردی اسرائیل از فروش سلاح افشا شد

العالم نوشت: وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رقم، کمتر از مبلغ 9 میلیارد و دویست میلیون دلاری است که اسرائیل در سال 2017 به دست آورده بود.

مرکز مطالعات صلح بین المللی استهکلم، اسرائیل را در فهرست بزرگ ترین صادر کنندگان سلاح در جهان در سال 2017 ، در رتبه هشتم قرار داد و اعلام کرد که بزرگ ترین مشتری های اسرائیل، هند، جمهوری آذربایجان و ویتنام هستند.

مقامات اسرائیلی معمولاً جزئیات قراردادهای فروش سلاح را فاش نمی کنند، اما بیانیه ای که وزارت جنگ اسرائیل روز چهارشنبه صادر کرد، حاکی از آن است که درآمدهای فروش موشک و سامانه های دفاعی هوایی، 24 درصد از مجموع فروش 2018 را تشکیل داده است.بیشتر این سلاح ها به منطقه آسیا و اقیانوس آرام فروخته شده است.
بر اساس گزارش مرکز مطالعات صلح استهکلم، 15 درصد از این مبلغ فروش برای فروش هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی موسوم به درونز، بوده است.درحالیکه سیستم های راداری و هشدار سریع ، 14 درصد و هواپیماها و تجهیزات وابسته 14 درصد درآمدهای فروش را به خود اختصاص دادند.

«میشل بن باروخ» رئیس بخش همکاری بین المللی وزارت جنگ اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد: در سال گذشته، ده ها قرارداد در مناطق مختلف جهان امضا کردیم.وی گفت که این مساله، نشان می دهد که کشورهای یشتری مایل به همکاری با اسرائیل هستند و نیز نشان می دهد که اعتماد زیادی به صنایع دفاعی اسرائیل وجود دارد.

فروش سلاح در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، 46 درصد از مجموع درآمد فروش سلاح را تشکیل می دهد.بر اساس این بیانیه، 26 درصد از فروش هم متعلق به اروپا و 20 درصد متعلق به آمریکای شمالی و 6 درصد متعلق به آمریکای جنوبی و 2 درصد به آفریقا بوده است.
2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1251267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =