آیا بودجه‌های عمرانی صرف جبران خسارت سیل‌زدگان می‌شود؟

یک پیش بینی مهمی که در راستای تامین مالی جبران خسارت سیل وجود داشت بحث برداشت از صندوق توسعه ملی است اما رهبری به نامه رئیس جمهور که نوشتند « استفاده از صندوق توسعه ملی صرفاً در صورت مسدود بودن راه های دیگر ممکن است» این پاسخ به این معنا است که ابتدا باید به سراغ استفاده از راه ها و امکانات دیگر رفت.

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس نیز درباره نحوه تامین منابع خسارات سیل گفت: یکی از راههای جبران خسارت سیل این است که ما در بودجه اجازه برداشت سقف ۲ و نیم میلیارد دلار از صندوق را به دولت داده ایم که می توان این اولویت را جابجا کنیم و آن را به سیل زدگان اختصاص دهیم. همچنین ردیف هایی برای ستاد بحران، هلال احمر و ... پیش بینی کردیم که اولویت آن ردیف ها را می توانیم به سیل اختصاص دهیم. یکی دیگر از راه هایی که وجود دارد فروش اوراق است که مجلس می تواند این اجازه را به دولت بدهد تا برای تامین منابع مالی جهت جبران خسارات سیل اوراق منتشر کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس یادآور شد: یک پیشنهاد مهمتری که وجود دارد تغییر در قیمت حامل های انرژی است که بخشی از این تغییر قیمت به موضوع سیل و مسئله جبران خسارت می تواند اختصاص پیدا کند البته اینها مسائلی است که پیشنهاد می شود و هنوز درباره آنها کمیسیون مربوطه به هیچ نتیجه قطعی نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است بودجه طرح های عمرانی هم به سیل زدگان اختصاص پیدا کند؟ گفت: بودجه های عمرانی عدد قابل توجهی ندارد اما بخشی از این تامین منابع از بودجه طرح های عمرانی است.

مشروح گزارش را اینجا بخوانید.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1251958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    0 0
    همانطور که خرمشهر بعد از بیش از سی سال بازسازی نشده این پول ها هم می رود تو جیب یک عده خاص!