مهارت‌آموزی ۱۰۰۰ سرباز استان آذربایجان‌غربی در راستای تفاهم‌نامه «طرح سرباز مهارت»

تفاهم‌نامه آموزشی «طرح سرباز مهارت» بین جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان به امضای طرفین رسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در نشست ظهر امروز که با حضور کارشناس اداره کل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان و امین رستم‌زاده سرپرست جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌غربی برگزار شد، تفاهم‌نامه آموزشی در قالب طرح سرباز مهارت بین این دو دستگاه منعقد شد.

چمن‌گلی با اشاره به آمادگی ورزش و جوانان برای اجرای این طرح گفت: آموزش سربازان برای یادگیری مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی می‌تواند در ایجاد شرایط مناسب زندگی این نسل مثمرثمر باشد و ورزش و جوانان در اجرای این طرح آماده اجرای این طرح است.

مهارت‌آموزی ۱۰۰۰ سرباز وظیفه در آذربایجان‌غربی

رستم زاده سرپرست جهاد دانشگاهی استان در این جلسه گفت: در قالب این تفاهم‌نامه دوره های آموزشی - مهارتهای عمومی اشتغال و  مهارت های عمومی زندگی به پرسنل و سربازان وظیفه نیروهای مسلح در محل پادگان ها و مراکز آموزش نظامی ارائه خواهد شد.
وی افزود:این طرح با مشارکت نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان به مدت ۸۰ ساعت برای ۱۰۰۰ نفر از پرسنل و سربازان وظیفه نیروهای مسلح در محل پادگان ها و مراکز آموزش نظامی برگزار خواهد شد.
رستم زاده اظهار کرد: یک تفاهم‌نامه مشترک بین نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان برای سربازان بسته شده است که این موضوع نیز از طرف بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان به مجموعه جهاد دانشگاهی واگذار شده و قرار است یک هزار سرباز در قالب طرح مهارت، آموزش داده شوند.
وی گفت: طرح مهارت‌افزایی سربازان وظیفه نیروهای مسلح با هدف آشنایی سربازان با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: سربازان در این دوره مهارت‌های کابردی را فرا می‌گیرند و از آن جمله، کلیات آشنایی با زندگی شغلی، آشنایی با آمادگی و برنامه ریزی شغلی، آشنایی با اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی،  آشنایی با مراکز و برنامه های حمایتی کسب و کارها، آشنایی با مراحل راه اندازی کسب و کارهای خرد، آشنایی با مهارت های بازاریابی و فروش و آشنایی با قوانین و مقررات کسب و کار سرفصل های دوره مهارت های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی این طرح می باشد.
وی با اشاره به سرفصل های دوره آشنایی با مهارت های زندگی اظهار کرد: مهارت های خود آگاهی، آشنایی با مهارت های ارتباط موثر و روابط بین فردی، آشنایی با مهارت های مدیریت هیجان و مقابله با استرس، آشنایی با مهارت های تصمیم گیری و مدیریت زمان، آشنایی با مهارت هایی تفکر خلاق وحل مسئله، آشنایی با مهارت های تفکر انتقادی، آشنایی با مهارت های همدلی و آشنایی با مبانی ازدواج نیز سرفصل های دوره آشنایی با مهارت های زندگی این تفاهم‌نامه می باشد.

گفتنی است بعد از اجرای طرح "سرباز مهارت" در ۵ استان مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان‌شرقی و بوشهر بصورت پایلوت، آذربایجان‌غربی یکی از ۱۱ استانی است که امسال این طرح بصورت پایلوت در آن اجرا می‌شود.

​۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =