۱ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
دانشگاه پیام نور تعطیل می‌شود؟

افکارنیوز نوشت: غلامی گفت: با اجرای طرح آمایش آموزش عالی کشور دانشگاه پیام نور تعطیل نمی‌شود بلکه به عنوان آموزش مجازی فعالیت می‌کند.

منصور غلامی شامگاه دوشنبه در نشست با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فارس در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده در خصوص طرح ساماندهی آموزش عالی تصریح کرد: اگرچه انحلال، ادغام و تجمیع برخی واحدهای دانشگاهی در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان شده، اما در مرحله اولیه اجرای طرح ساماندهی قرار نیست مرکز آموزشی منحل شود.

وزیر علوم ادامه داد: در خصوص طرح ساماندهی آموزش عالی اطلاع‌رسانی به صورت کامل رخ نداده است؛ زیرا طرح نهایی در حال حاضر به‌صورت پیش‌نویسی اولیه نگاشته شده است.

او تصریح کرد: به جز دانشگاه‌های علمی و کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی که باید تعطیل می‌شدند، هیچ فشاری برای تعطیلی مراکز آموزش عالی نیست، ولی برخی این مؤسسات آموزش عالی به دلایل مختلف ازجمله کاهش آمار دانشجویان تعطیل شده‌اند.

وزیر علوم در ادامه این جلسه در خصوص عملکرد دانشگاه‌های علمی و کاربردی عنوان کرد: اینکه دانشگاه علمی و کاربردی از طریق کنکور به دنبال جذب دانشجو باشد، درست نیست؛ بلکه عملکرد این مراکز باید برنامه‌ریزی برای حرفه‌های مختلف و صنایع باشد.

او افزود: در این امر باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری صورت گیرد؛ همچنین بخش خصوصی نیز وارد شود و یک فعالیت غیردولتی جدی برای مهارت‌افزایی شکل دهد.

غلامی تاکید کرد: قرار نیست با اجرای طرح آمایش آموزش عالی دانشگاه پیام نور تعطیل شود، بلکه تکلیفی جدیدی برای این دانشگاه تعریف شده است و آن آموزش مجازی است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: زمانی که دانشگاه پیام نور در رقابت با دانشگاه آزاد واحدهای متفرقه ایجاد کرد باید پیش بینی می‌شد چه وضعی ایجاد می‌شود امروز نیز باید باید ظرفیت‌های خالی شده در این دانشگاه را پر کنیم و در حوزه فناوری و اشتغال خدمات‌رسانی کنیم.

او افزود: با این حساب، دانشگاه پیام نور باید زیرساخت‌های آموزش مجازی را در کشور فراهم کند.

غلامی بر ضرورت آینده پژوهی در آموزش عالی تاکید کرد و گفت: مسائل روزمره بیش از حد ما را سرگرم کرده است؛ درحالی که باید نقشه راهی را تعریف کنیم که منطبق با پیش بینی‌های علمی باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =