۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
حفتر به فتح طرابلس نزدیک‌تر شد

ایسنا نوشت: سخنگوی نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" از پیشروی چشمگیر این نیروها در نبرد طرابلس خبر داد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر اعلام کرد که این نیروها پیشرفت چشمگیری در نبرد طرابلس داشته‌اند.

وی افزود: اصرار بر حفاظت از غیرنظامیان تنها عامل کند شدن عملیات است. فرماندهی کل ارتش اطلاعاتی در مورد انتقال برخی نهادهای دولتی از طرابلس به مصراته به دست آورده است. نیروهای ذخیره آماده گشودن محورهای جدید هستند و در نبردهای آتی از نیروهای پیاده و زرهی استفاده خواهد شد.

المسماری ادامه داد: هیچگونه پناهگاه امنی برای تروریست‌ها در لیبی فراهم نخواهد شد. ما تمامی اتفاقات در پایتخت را دنبال می‌کنیم، در آنجا عملیات انتقال تروریست‌ها از طریق ترکیه از سوریه به لیبی در جریان است و ما نسبت به حمایت از عناصر تروریستی هشدار می‌دهیم.

در مقابل، المبروک عبدالحفیظ، سخنگوی وزارت کشور دولت توافق ملی لیبی نیز اعلام کرد که نیروهای این دولت موفق به آزادسازی مناطقی از دره "الربیع" تا منطقه "العزیزیه" واقع در جنوب طرابلس شده‌اند.

وی همچنین به شهروندان لیبیایی اطمینان داد که نیروهای دولت توافق ملی طی چند روز آینده یک حصار امنیتی را در اطراف طرابلس ایجاد می‌کنند.

غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل در لیبی نیز که در حال حاضر به تونس سفر کرده است در سخنانی، درباره نابسامانی اوضاع در لیبی، هشدار داد.

وی در دیدار با خمیس جهیناوی، وزیر خارجه تونس اعلام کرد که هیچگونه گزینه‌ای به جز گفت‌وگو درباره بحران لیبی وجود ندارد و طرف‌های لیبیایی نیز به یک تصمیم یکپارچه و متحد برای نجات کشورشان دست نیافته‌اند.

سلامه خاطرنشان کرد: جامعه بین المللی هر اندازه هم که تلاش کند باز هم نیازمند اراده طرف‌های لیبی برای توقف جنگ در این کشور است و بدون وجود این اراده نمی‌توان پیش رفت.

وی در ادامه بر تداوم تلاش هیئت اعزامی سازمان ملل در لیبی تأکید کرد.

در مقابل جهیناوی نیز اظهار داشت: راه حل نظامی بحران لیبی را حل و فصل نمی‌کند و تنها راه حلی که می‌تواند امنیت و ثبات را به این کشور بازگرداند، راه حل سیاسی از طریق گفت‌وگو است.

وی افزود: ادامه درگیری‌های نظامی عواقب جدی  را برای طرابلس و سراسر منطقه به همراه خواهد داشت و به همین جهت با طرف‌های مختلف در لیبی برای توقف درگیری ها تلاش می‌کنیم.

این در حالی است که ماریا ریبیرو، معاون غسان سلامه دوشنبه اعلام کرد که به دنبال تشدید درگیری‌ها در لیبی ۲۰۰ تن کشته شده‌اند که  ۸۴ تن از آنها غیرنظامی هستند.

وی افزود: به دنبال درگیری‌ها در لیبی ۳۵ هزار شخص ناگزیر به مهاجرت از طرابلس شدند و در حال حاضر نیز ۵۰۰ خانواده آماده ترک خانه‌های خود در غرب طرابلس و رفتن به مناطق امن هستند.

ریبیرو با هشدار نسبت به تشدید اوضاع انسانی در لیبی، گفت که در درگیری‌های این کشور بیش از ۱۰۰۰ تن نیز مجروح شده‌اند.

وی در ادامه از طرف‌های درگیر در لیبی خواست تا به غیرنظامیان احترام گذاشته و از آنها حفاظت کنند.

این مقام بین المللی تصریح کرد: اوضاع حساس شده است و مستلزم توقف فوری اقدامات خصمانه است تا ما نیز بتوانیم کمک‌های بشر دوستانه را به افراد محتاج ارائه کنیم.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =