افزایش بیش از ۱۴ هزار مترمربع فضای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: افزایش ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان، احداث خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشگاه، احداث کتابخانه دانشگاه، افزایش تعداد هیات علمی دانشگاه و... از جمله اقدامات در حوزه آموزشی دانشگاه است که در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، قدرت اخوان اکبری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برگزار شد بیان کرد: همزمان با هفته سلامت تورهای سلامت دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان از مراکز سلامت و بهداشتی بازدید کنند. هفته اول اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده که شعار امسال هفته سلامت مراقبت اولیه راهی به سوی سلامت همگانی نامگذاری شده که قطعا ما براساس نیاز هموطنان و بر مبنای یک سطح‌بندی خدمات حوزه سلامت را به آنها ارائه می‌کنیم.

وی افزود: پیگیری احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی اردبیل در دستور کار قرار دارد که قرارداد اولیه آن با قرارگاه خاتم الانبیا برای احداث این بیمارستان منعقد شده‌است و فاز اول آن با۵۴۰ تخت در سال‌جاری آغاز خواهدشد و در کنار آن بیمارستان ترومای اردبیل نیز با ۹۵ درصد پیشرفت در حال پیگیری است که امیدواریم در صورت تامین اعتبار در سال‌جاری شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم.

اخوان اکبری اظهار داشت: هفته جهانی سلامت با شعار مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای پوشش همگانی سلامت از هفته اول اردیبشهت ماه آغاز شده است که این شعار نشان‌دهنده اهمیت بهداشت و سلامت بوده و اولویت با پیشگیری و درمان است تا نهایتا به پوشش همگانی سلامت دست یابیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: منظور از سلامت فقط مختص جسم نبوده بلکه هدف سلامت جسمی، روحی، معنوی، اجتماعی و... است و در صورت تامین سلامتی در تمام این حوزه‌ها به یک سلامت همگانی خواهیم رسید و از اهداف این شعار می‌توان به ایجاد درک بهتر از اهمیت مراقبت‌های بهداشتی و سلامت همگانی اشاره کرد.

۷۵ درصد سلامت جامعه در اختیار خود مردم است

وی تصریح کرد: با توجه به‌این‌که بدون مشارکت جامعه سلامت تحقق نمی‌یابد به‌طوری‌که ۷۵ درصد سلامت جامعه در اختیار خود مردم است سند سلامت استان اردبیل تدوین شده است که برنامه های عملیاتی برمبنای این سند با همکاری سایر ارگان‌های مربوطه انجام خواهدگرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تشریح کرد: با توجه به اینکه رکن اصلی و اساسی در دست یافتن به سبک زندگی سالم توجه به امر آموزش و اطلاع‌رسانی است در طول هفته سلامت برنامه‌های مختلفی در خصوص ارائه آموزش‌های فردبه‌فرد و همگانی و اطلاع‌رسانی دراین راستا انجام می‌گیرد که توجه به‌این امر از ارکان اصلی و اساسی رشد سلامت در جامعه است.

وی عنوان کرد: در روز پنجشنبه هفته جاری همایشی با موضوع پیشگری از شیوع سرطان برگزار خواهد شد و برنامه ملی پیشگیری از سرطان در این همایش تبیین خواهدشد و در کنار آن روز جمعه نیز برنامه پیاده روی دور دریاچه شورابیل برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: افتتاح اورژانس جامع بیمارستان با ۸۹ تخت در دو طبقه با مساحت ۳ هزار متر مربع با هزینه کرد ۱۴ میلیارد تومان از جمله اقدامات مناسب در راستای توسعه امکانات پزشکی استان بوده که با بازسازی و اضافه شدن اورژانس قدیمی به مساحت ۸۰۰متر مربع به این مرکز، شاهد حضور یک مرکز اورژانس جامع در سطح استان خواهیم‌بود.

راه اندازی تورهای سلامت 

وی به راه‌اندازی کمپین هفته سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: ما برای اینکه بتوانیم عدالت را در حوزه سلامت برقرار کرده و مردم به راحتی به خدمات و امکانات حوزه سلامت دسترسی پیدا کنند ضرورت دارد برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را به درستی انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: مراقبت‌های اولیه و راهکارهای پیشگیرانه در حوزه سلامت بسیار جدی است و امیدواریم با همراهی خانواده‌ها زمینه افزایش مولفه‌های سلامت را شاهد باشیم. 

اخوان اکبری افزود: تا زمانی که خود افراد مراقبت و پیشگیری را در دستور کار قرار ندهند ما نمی‌توانیم زمینه و بستر ارتقای سلامت را فراهم کنیم که به یقین با مراقبت‌ها و مراجعه به موقع به مراکز درمانی افزایش سلامت عمومی را در جامعه شاهد باشیم.

وی ارسال مطالب مرتبط با حوزه سلامت، سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه و اطلاع‌رسانی در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و خودمراقبتی‌ها را از برنامه‌های هفته سلامت اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ما با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها تلاش می‌کنیم تا مردم را بیشتر در جریان وضعیت بهداشتی و درمانی قرار دهیم  و در این هفته همایش سرطان سینه برای بانوان در سالن ولایت برگزار خواهد شد.

اخوان اکبری گفت: در گرامیداشت هفته سلامت مراسم نمادینی در آموزش و پرورش برگزار خواهد شد که در این برنامه سفیران سلامت در حوزه‌های مختلف توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =