۱ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
واکنش رسمی چین به لغو معافیت نفتی

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران تاکید کرد همکاری های اقتصادی چین و ایران با رعایت قوانین بین المللی ادامه خواهد یافت.

'گنگ شوانگ' روز سه شنبه در پاسخ به سوالات خبرنگار ایرنا در پکن افزود: ایران از شرکای راهبردی چین است و همکاری های گسترده ای با تهران در حوزه های مختلف داریم.

وی از چین به عنوان کشوری مسئولیت شناس در برابر قوانین بین المللی نام برد و گفت: چین مخالف عدم تمدید معافیت تحریم‌های ایران از سوی آمریکا و اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران است.
گنگ از ایران به عنوان کشوری بزرگ و دارای منابع غنی نفت و گاز نام برد و گفت: مخالفت خود را با تحریم های یک جانبه آمریکا اعلام کرده ایم و تحریم های یک جانبه نباید به یک رویه تبدیل شود.
او گفت: تحریم نفت ایران خاورمیانه را تحت تاثیر قرار می دهد و هر نوع تحریم علیه ایران می تواند بازار انرژی را تحت تاثیر قرار دهد.
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه سال گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مومیایی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    4 0
    برادرتون تلویحی گفته از تحریم نفتی حمایت می کنه
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    8 2
    ای کاش می شد بگید دقیقا به چه هدفی دست نخواهد یافت؟ تا همین الان چی مونده که دست پیدا نکرده؟ ارزش پولمون به فنا نرفته؟ گرونی و تورم بیداد نمی کنه؟ فساد، فقر و بیکاری و حاشیه نشینی از حد نگذشته؟ صنایع یکی یکی در حال نابود شدن نیستن؟ آمریکا خیلی هم بیشتر از اون چیزی که پیش بینی می کرده به اهدافش رسیده! خدا بقیه اش رو به خیر کنه