دلیل رشد قیمت مسکن در روزهای اخیر چیست؟

فعلا مسکن بی قیمت است، برای خرید عجله نکنید؛ این توصیه ای است که برخی فعالان بازار به خریدارانی می کنند که به دنبال خانه هستند .

 به گزارش خبرآنلاین، در حالی که بازار مسکن در رکودی سخت و سنگین فرو رفته است، قیمت ها از آخرین هفته اولین ماه سال بنای افزایش در بازار را گذاشته است.

 رشد قیمت‌ها در حالی اتفاقا افتاد که سال گذشته به طور متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران بیش از ۱۲۰ درصد افزایش را تجربه کرد. حالا خانه هایی که در مناطق متوسط تهران قرار دارند کم کم میلیاردی شده اند. قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران از مرز یازده میلیون تومان عبور کرده است. این بدان معناست که بخش مهمی از تقاضای بالقوه امکان تبدیل شدن به تقاضای بالافعل را دارا نیستند.

 با این حال برخی فعالان بازار می گویند قیمت مسکن در روزهای اخیر بار دیگر بنای افزایش را گذاشته است. این افزایش در واحدهای متراژ کوچک در مناطق متوسط و ضعیف تهران بیشتر مشهود است. به عبارت دیگر واحدهای ۴۰ متری که پیش از پایان سال گذشته قیمتی در حدود ۴۰۰ میلیون تومان داشت، امروز به قیمتی بیش از ۴۸۰ میلیون تومان نیز مشتری دارد اما خریداران از فروش ابا دارند، همین مساله سبب شده است قیمت‌ها در بازار رو به افزایش بگذارند چرا که توازن عرضه و تقاضا به هم ریخته است. 

 وی تاکید کرد: در هفته های اخیر رکود بیشتر ناشی از انصراف مکرر مالکان از فروش واحدهای مسکونی است چرا که مشتری اتفاقا بیش از سال های گذشته در حال پرس وجوست.

مسکن در تهران

 مالکان راضی نیستند

 ابهامات موجود سبب شده است بسیاری از مالکان با تردید به فروش خانه‌هایشان اقدام کنند.  طبق اعلام برخی فعالان بازار مسکن غالبا کسانی خانه‌هایشان را می فروشند که در قبال این فروش خریدی انجام داده باشند در غیر این صورت پشیمانی بالاست و اغلب راضی به انعقاد قرارداد نمی‌شوند.

 مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک نیز می‌گوید ماجرای گرانی خانه از یک سو به ابهامات مالکان بر می‌گردد و از سوی دیگر سایت‌هایی که رایگان آگهی درج می کنند به این فضا دامن زده‌اند و هر کسی هر قیمتی که دلش می خواهد را پیشنهاد می‌دهد.

 او تاکید کرد: نباید در این فضا جوگیر شد و هیجانی اقدام کرد، به هر حال لازم است با تامل بیشتری خریداران دست به خرید بزنند و با جستجو واحدهایی را از مشاوران واقعی دریافت کنند.

 بازار یکپارچه خریدار است

 یکی از فعالان بازار در خیابان ولیعصر می گوید: اغلب کسانی که به دبنال خرید بودند، غالبا به مناطق پایین تر رفته اند و همین مساله سبب شده است امسال افزایش قیمت در مناطق پایین تر تهران که رشد کمتری را داشتند، مشهود شود.

 وی اضافه کرد: با این حال فروشندگان به دلیل ابهاماتی که نسبت به آینده قیمت مسکن دارند کمتر دست به فروش می زنند. او در توضیح علت این ماجرا گفت: برخی معتقدند ابلاغ افزایش سقف تسهیلات وام مسکن خود عامل افزایش قیمت در شرایط کنونی است و برخی دیگر نیز دائم شایعه می کنند وام قرار است به سیصد میلیون تومان برسد.

 به گفته وی فعلا بازار مسکن تحت تاثیر شایعات سنگینی است و همین امر سبب شده است کسی تمایلی به فروش نداشته باشد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی صفاری IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    بنظر میرسد باید وزارت مسکن و شهر سازی باید کمیته ای دائمی برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مسکن تنجام دهد کمیته ای متشکل از انبوه سازان ومدیران بنگاه معملات ملکی و کارشناسان خبره مسکن باید باشند
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    در نظر داشته باشید که رییس مشاورین املاک همواره برای رونق بازار مسکن و منتفع شدن صنف خودتلاش می کند. در شرایط رکود کامل مسکن در ماههای اخیر انتظار کاهش قیمت محتمل تر است تا فرمایشات کارشناس محترم.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    شایعه چیه.هزینه ساخت بالا رفته.زمین و کلنگی کم یا فروشنده اش کمه.ارز نوسان داره فروشنده میترسه ریسک کنه برای همین نمیفروشن.جز شایعه همه چی برای گرانتر شدن هستش.اگر شایعه اس خود جنابعالی خونتو بفروش
  • سعید IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    باسلام افزایش وام خرید مسکن صدرصد باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد وبه ضرر مصرف کننذه واقعی است
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    دلیلش این هست که قیمت ها در بازارهای موازی مسکن رشدی ندارد
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    هه برعکس گفتی کسی تمایل به خرید نداره
  • CA ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    یک دلیل اصلی و ده ها دلیل اثر گذار جزئی دارد. همه قیمت ها نهایتا با دلار خود را تنظیم میکنند به جز حقوق.
  • دکتر آدیب IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    سکه ۵۰۰۰۰۰۰ ، طلا گرم ۴۴۰۰۰۰۰ ، پراید ۵۰۰۰۰۰۰۰ ، پیاز ۱۳۰۰۰ ، ماشین لباس شوی ۸۰۰۰۰۰۰ ، گوشت ۱۱۵۰۰۰ ، یک دست کت و شلوار ۱۰۰۰۰۰۰ تومان و..... به این خاطر کسی خانه اش را نمیفروشد و حق هم دارند در حال حاضر قیمت مسکن نسبت به هر کالای ارزانتر است آگر حق را در نظر بگیریم ؛
  • DE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    ارزش پول كم شده ! مسكن هنوز قيمتش به پاي دلار و سكه و پياز كه نرسيده.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    من بد بخت مشاور املاکم. منطقه یک کلنگی همه فایلام مونده. همه دنبال 500-800 متر هستند سازنده ها هیچ قواره ای ندارم اونهایی هم که هست بر 10 دارند که سازنده نمخره. میخواهید رکود برداشته بشه و ارزون بشه شهرداری اجازه برج باغ بده و اینکه کسی که پونصد متر زمین داره بر ده بزارید به جای 5 طبقه شصت درصد بیاد 10 طبقه 30 درصد بسازه. قیمتها افت میکنه. دلیل دومشم سایت دیواره هر کس میره بدون اطلاع و بدون دقت قیمت در میاره برای خودش کاریم نداره
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    دلالان دزد
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    جلوی دلال را بگیرید
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    جو الکی ندید خریداری نیست