عمار حکیم به لغو معافیت‌های نفتی ایران واکنش نشان داد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی عراق به تصمیم آمریکا برای لغو معافیت برخی کشورها از تحریم‌های نفتی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، عمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی عراق در واکنش به تصمیم آمریکا برای لغو معافیت برخی کشورها از تحریم‌های نفتی ایران اعلام کرد سیاست تحریم‌های اقتصادی علیه ملت‌ها بی‌نتیجه است.

دولت آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه کشورمان رسما اعلام کرد که دیگر معافیت‌های تحریمی مشتریان نفتی ایران را تمدید نخواهد کرد.

در همین ارتباط، مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور، در یک کنفرانس خبری در ساختمان وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن با لغو این معافیت‌ها قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر رسانده و این کشور را از درآمد اصلی خود محروم کند.

وی همچنین با بیان اینکه ایالات متحده نهایت تلاش خود را به کار گرفته است تا فقدان نفت ایران تاثیری بر قیمت‌ها در بازار نگذارد، اعلام کرد عربستان و امارات تضمین داده‌اند که پس از لغو معافیت‌های تحریمی مشتریان نفتی ایران، تولید نفت خود را افزایش دهند تا اختلالی در بازار نفت ایجاد نشود.

این نخستین باری نیست که آمریکا وعده به صفر رساندن صادرات نفتی ایران را مطرح می‌کند. دولت ترامپ پس از خروج یکجانبه از برجام هم وعده داده بود که صادرات نفت ایران را تا پیش از اجرایی شدن تحریم‌ها به صفر برساند اما آبان‌ماه گذشته همزمان با بازگشت تحریم‌های نفتی کشورمان در یک عقب‌نشینی آشکار مجبور شد برای جلوگیری از تلاطم بازار نفت و افزایش قیمت‌ها، هشت کشور چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان را به مدت ۶ ماه از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف کند.

در حالی که این کشورها پس از خروج آمریکا از برجام و پیش از بازگشت تحریم‌های نفتی از یک فرصت شش ماهه (۱۲ اردیبهشت تا ۱۲ آبان) برای توقف خرید نفت از ایران برخوردار شده بودند، اما هیچ‌یک با وجود تهدیدات قلدرمآبانه ترامپ نتوانستند خرید نفت از ایران را متوقف کنند و از همین رو، دولت آمریکا بر خلاف اظهارات اولیه خود به ناچار برای آنها معافیت شش ماهه صادر کرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • TR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    18 2
    باید هم ناراخت باشه بالاخره جیره واجبش کم میشه
    • عرفان123 IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      12 0
      خدا را شکر بالاخره واکنش نشان داد... مردم دنیا دو روزه که تا صبح بیدار مونده بودند و چشم به رسانه ها دوخته بودند تا این واکنش و لحظه تاریخی را از دست ندهند
  • سید حیدر IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    12 0
    کشتیش بابا یکم آرومتر واکنش نشون بده
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    18 0
    تحريم عاليست چراكه عراق كه نفت و گاز و برق مجاني ميگيره و تركيه هم نفت و گاز مفتكي ميگيرد كه هيچ باجي هم بابت فروش نفت از طريق تركيه عبور ميكند ميگيرد چين كه پول نميده بسيار ارزون حساب ميكند و نهايتا هرچي جنس بنجل را بما مي اندازد تكليف هند هم معلوم است تا به امروز كسي يك روپيه پول از اين كشور بابت فروش نفت و ساير محصولات نگرفته و نهايتا چند محصول تراريخته را بما بيندازد
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      0 0
      احسنت ذخيره مي ماند ما كه از نفت خيري نديدم شايد فرزندانمان ديگه گول فريبكاران را نخورند و با نفت باقيمانده عشق و حال و زندگي كنند به همين هم راضي هستيم
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    14 0
    چرا انقدر دیر عمارنا..فکر نکردی به حالنا