۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
ابزارهای مالی جدید در بورس معرفی شد

ایسنا نوشت: مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه بورس در سال گذشته ۸۷ درصد بازده به سرمایه‌گذاران داده است، گفت: ابزارهای مالی اختیار معاملات و وارانت در ماه‌های آینده (احتمالا خرداد ماه) در بورس رونمایی خواهند شد.

علی صحرایی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری که در نمایشگاه بورس برگزار شد، اظهار کرد: شاخص کل بورس در سال گذشته ۸۷ واحد رشد داشته و شاخص کل هم وزن ۹۱ درصد افزایش داشته است که این نشان می‌دهد تمام شرکت‌ها در بازار سرمایه رشد قیمت سهام را تجربه کرده‌اند.

وی ادامه داد: از نظر ارزش معاملات، رشد بورس تهران ۶۲ درصد بوده که رشد مناسبی است. ارزش بازار سهام در پایان سال به ۶۸۰ میلیارد تومان رسیده است و ارزش اسمی به بازار به ۱۷۳ هزار میلیارد تومان رسیده که افزایش مناسبی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل بورس تهران افزود: ارزش بازار ۳۰ شرکت بزرگ نیز ۶۲ درصد کل بازار را تشکیل بود. تعداد شرکت‌هایی که ما در سال ۱۳۹۷ عرضه شدند شش شرکت بودند و هفت شرکت هم از لیست شرکت‌های بورس تهران حذف شدند.

صحرایی درباره بازار بدهی نیز گفت: در بازار بدهی هفت اوراق درج شده و یک صندوق قابل معامله به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان درج و معامله شده است.

او افزود: در سال ۱۳۹۷ ابزار آتی سبد سهام را راه‌اندازی کردیم. معمولاً ۶۰ درصد معاملات مشتقه در جهان مربوط به این ابزار است. این محصول جدید در هفت نماد معاملاتی مورد استفاده قرار گرفت.

وی توضیح داد: تعداد کدهای معاملاتی در سال ۱۳۹۸ صادر شد بیش از ۳۲۷ هزار کد بود. درآمد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس ۶۲۷ هزار میلیارد ریال بوده است که سود تقسیم شده نسبت به سال قبل ۵۳ درصد افزایش یافته است.

صحرایی در پاسخ به این پرسش ایسنا که وارانت و اختیار معاملات چه زمانی رونمایی می‌شود؟ گفت: این ابزارها از کمیته فقهی مجوز گرفته‌اند و در بورس تهران مدت‌ها روی آنها کار شده است و احتمالاً خرداد ماه رونمایی می‌شوند.

۲۲۶۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =