رضایتمندی ۹۶ درصدی مردم از خدمات ارائه شده  مراکز بهداشت استان چهارمحال‌وبختیاری

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: بر اساس یافته های سامانه سیب ۹۶درصد مردم از خدمات ارائه شده در مراکز درمانی اظهار رضایت نموده اند.

سید راشد جزایری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود :در بیانیه گام دوم انقلاب  اسلامی به سلامت در توسعه تاکید شده و دانشگاه علوم پزشکی خود را موظف به اجرای این مهم می‌داند که باید زیرساخت لازم فراهم شود که  در استان ۹۵ درصد از زیرساخت‌ها محقق شده و مابقی نیز در حال تکمیل است

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال وبختیاری گفت : در حال حاضر نیمی از جمعیت جهان به خدمات بهداشتی و درمانی اولیه دسترسی ندارند و سالانه حدود ۱۰۰ میلیون نفر در جهان به دلیل پرداخت هزینه‌های سنگین بهداشتی و درمانی به زیر خط فقر می‌رسند.

وی گفت :  ۷۲ درصد از جمعیت روستایی از بیمه روستایی استفاده می کنند که در قالب پزشک خانواده خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت می‌کنند

به گفته وی :حمایت‌های مالی و میزان پرداخت از جیب مردم به کمتر از ۳۰ درصد رسیده که امیدواریم  در سال جاری این کاهش به زیر ۱۰ درصد برسد

وی با اشاره به ارائه خدمات به جمعیت ۹۴۵ هزار و ۳۴۵ نفری استان، گفت: واحدهای فعال و دسترسی مردم به مراکز جامع سلامت موجب شده، استان به پوشش ۹۵ درصدی در این زمینه دست یابد که امید است طی دو سال آینده این امر به ۱۰۰ درصد برسد.

جزایری گفت: در طرح تحول سلامت، ۳۰ نفر از کارشناسان سلامت در مراکز جامع سلامت استان به کار گیری شدند که ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر را تحت پوشش خواهند داد، همچنین ۲۳.۶ درصد از مردم کشور از سن ۱۵ تا ۶۴ سال، حداقل دچار یکی از اختلالات روانی هستند.

وی ادامه داد: به دنبال کاهش اختلالات روانی و آسیب‌های اجتماعی بوده و همچنین به دنبال آموزش‌هایی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و کاهش خودکشی و مهارت‎های زندگی به افراد جامعه هستیم.

به گفته وی: اولویت امسال که توسط  جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت ابلاغ شده است عبارتست :

۱- استقرار پرونده الکترونیک سلامت تا پایان بهار

۲- استمرار برنامه پزشک خانواده

۳- اجرای نظام ارجاع، استمرار طرح تحول نظام سلامت،

۴- تغییر در نظام پرداخت،

۵- بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی

۶-جلوگیری از واردات داروها و تجهیزات پزشکی دارای تولید مشابه،

۷- بازنگری بسته‌های خدمت در نظام شبکه و

۸- بسیج همگانی برای مقابله با بیماری‌های غیر واگیر به ویژه دیابت و فشار خون

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت سهمیه استان ۱۹۳ پروژه  بهداشتی درمانی می باشدکه تعداد ۱۵۰ پروژه تکمیل و تا پایان شهریورماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .

گفتنی است هفته سلامت از ۲ اردیبهشت آغاز وتا ۷ ادامه خواهد داشت  که دراین هفته  ۲۵۰ عنوان برنامه فرهنگی، آموزشی و خدماتی در سطح شهرستان های ۹ گانه برگزار می گردد از عناوین مهم  این برنامه ها می توان به افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی و پایگاه ۱۱۵ سودجان و برگزاری همایش هفته سلامت و تجلیل از فعالان عرصه سلامت، برپایی نمایشگاه با محوریت هفته سلامت و کمپین سلامت و جمعیت  اشاره نمود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =